Cum se poate obține pașaportul în 2023. Cum te poți programa și de ce acte ai nevoie

Tot ce trebuie să știi despre eliberarea pașportului în 2023.
Cum se poate obține pașaportul în 2023. Cum te poți programa și de ce acte ai nevoie

Pașaportul este documentul cu ajutorul căruia poți călători în țările din afara Uniunii Europene. În 2023, obținerea acestuia nu mai este deloc un proces complicat. Trebuie doar să știi ce acte sunt necesare pentru eliberarea pașaportului și să plătești taxele aferente. În plus, acum poți evita aglomerația și statul la cozi, prin noul serviciu online.

Cum se poate obține pașaportul în 2023

În baza cărții de identitate, românii pot călători doar în țările membre ale Uniunii Europene și ale Spațiului Economic European (Islanda, Norvegia şi Liechtenstein). Pentru a merge în destinații din afara UE, este nevoie însă de pașaport. Inclusiv în Mariea Britanie, dacă vrei să călătorești, îți trebuie pașaport, întrucât de la 1 ianuarie 2021 țara a ieșit oficial din Uniunea Europeană.

În prezent, este foarte simplu să obții pașaportul. Înainte de toate îți trebuie o programare pe care o poți face inclusiv online aici. Platforma a fost lansată luni, 20 martie 2023, astfel că de acum românii nu vor mai fi nevoiți să stea la coadă pentru depunerea cererilor pentru obținerea pașaportului.

Este foarte important de știut că programările trebuie respectate cu strictețe, altfel, dacă vei întârzia chiar și 2 minute, vei pierde programarea făcută online.

Acte necesare eliberare pașaport 2023

  • cerere
  • cartea de identitate în original
  • documentul/ chitanța care face dovada achitării taxei pentru pașaport
  • pașaportul anterior, în cazul în care acesta există.

În cazul minorilor cu vârsta de până la 14 ani (adică cei care nu au buletin încă), indiferent de tipul pașaportului pentru care optează părinții copilului (simplu electronic sau temporar), sunt necesare următoarele documente:

  • certificatul de naştere al copilului, în original
  • actele de identitate ale părinţilor sau al unuia dintre părinţi, al reprezentantului legal sau, după caz, al persoanei împuternicite, în original
  • dovada achitării taxelor pentru paşaport, completate pe numele minorului, în original
  • paşaportul anterior al minorului, dacă acesta există
  • în situaţia în care cererea pentru pașaportul simplu electronic este formulată de un singur părinte, aceasta trebuie însoţită și de o procură de împuternicire din partea celuilalt părinte sau alte acte, după caz

Tipuri de pașaport

Înainte de obținerea documentului de călătorie, trebuie să știi că există două tipuri de pașaport:

Pașaportul simplu temporar 

  • valabilitate 12 luni
  • termenul de eliberare este de 15 zile lucrătoare
  • în cazul copiilor sub 12 ani, eliberarea acestui document se poate face și fără prezența acestuia, dacă părinții sau tutorele legal aduc două fotografii tip buletin ale minorului.

Pașaportul simplu electronic

  • valabilitate 10 ani în cazul persoanelor de peste 18 ani, 5 ani pentru adolescențiii cu vârste cuprinse între 12 și 18 ani și 3 ani pentru copiii cu vârsta de până în 12 ani.
  • eliberarea lui se face în termen de 5 zile lucrătoare pentru cererile depuse în țară, 45 de zile pentru cele depuse la consulatele din țările membre UE și 65 de zile pentru cetățenii care au depus cererile la misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României din statele aflate în afara Uniunii Europene.

Taxe pașaport 2023

În funcție de tipul pașaportului și de vârsta solicitantului taxele sunt:

  • pașaportul simplu electronic – 258 de lei pentru persoanele cu vârste de peste 12 ani și 234 de lei pentru persoanele cu vârsta de până în 12 ani;
  • pașaportul simplu temporar – este o taxă unică ce se aplică indiferent de vârstă, în cuantum de 96 de lei.

Unde se pot plăti taxele pentru pașaport

Românii care doresc să obțină pașaportul au la dispoziție mai multe modalități de plată, după cum urmează:

  • fizic – la casieriile CEC bank precum și la stațiile de plată Selfpay aparținând aceleiași bănci;
  • online – pe Ghișeul.ro.

Indiferent de metoda de plată aleasă, cetățenii vor trebui să completeze următoarele date:

  • numele, prenumele şi CNP-ul persoanei beneficiare
  • tipul pașaportului solicitat
  • contul IBAN, codul fiscal şi denumirea Instituţiei Prefectului judeţului (sau municipiul Bucureşti) unde va fi depusă cererea de eliberare
  • suma plătită
Urmăriți EGO.ro și pe
Gina Pistol și-a dorit ca buchetul de mireasă să fie unul foarte simplu
9 1 note
Ți plăcut articolul? Dă și tu o notă
Aruncă imediat borcanele de murături dacă vezi acest detaliu. Este foarte periculos pentru sănătatea ta
Obiectul pe care Regele Charles l-a interzis în casa sa din România. Nu a vrut...
Lovitură dură pentru Halep! Banii ei ajung la Hagi: Ce s-a întâmplat în spatele ușilor...
Breaking news: Messi a decis cu cine semnează! Unde va evolua starul argentinian în sezonul...
Florin Dumitrescu A BĂTUT un concurent! SCENE IREALE!
Imaginile cu Gabriela Cristea care pare mai euforică decât de obicei în emisiune au făcut...
„Suntem devastați” Dana Roba a suferit o operație de nouă ore pe creier. Care este...
Fotbalistul din Liga 1 care l-a ‘vrăjit’ pe Hagi, un talent irosit: fuge de fotbal...
Dana Budeanu ar fi un bun ministru al Educației sub acest președinte
Cum se distrează milionarii la Mamaia. Ploaie de vedete la petrecerea de lux a Anastasiei...
Șerban Copoț și magicianul Robert Tudor, primele reacții despre bătaia de la filmările pentru iUmor
Elena Gheorghe și fiul lui Ștefan Bănică Jr. formează un cuplu. Ce se întâmplă în...
8 zodii avantajate de astre pentru a câștiga foarte mulți bani. Balanțele se vor bucura...
5 zodii vor găsi cheia succesului: Săgetătorii vor decide să facă un credit de casă...
"Nu a văzut mesajul. Dar nu-mi pasă". Radu Vâlcan, gest surprinzător pentru Adela Popescu. Postarea...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *