Dacia a lansat Hipster Concept. Cum arată mașina electrică de trei metri GALERIE FOTO

Dacia Hipster

Dacia a ridicat cortina asupra noului său concept electric, Hipster Concept, un vehicul urban de doar trei metri lungime care promite să redefinească mobilitatea electrică accesibilă în Europa. Proiectul, dezvoltat în colaborare între centrele de design din România și Franța, urmărește reducerea costurilor, a greutății și a impactului asupra mediului. În timp ce Dacia prezintă idei ambițioase, critici auto și experți reacționează cu rezerve și întrebări privind fezabilitatea, siguranța și concurența pe piață.

Conceptul și caracteristicile tehnice

Modelul Hipster are dimensiuni foarte reduse – 3,00 metri lungime, 1,53 metri înălțime și 1,55 metri lățime – dar totuși oferă patru locuri și un portbagaj adaptabil, de la 70 până la 500 de litri. Greutatea totală este sub 800 kg, ceea ce îl face cu aproximativ 20 % mai ușor decât actualul model electric Dacia Spring.

Hipster nu are sistem multimedia integrat, ecran mare sau boxe; în schimb, telefonul mobil devine centrul sistemului – acesta este montat într-un suport special și preia funcțiile de navigație și entertainment. Geamurile ușilor sunt glisante, mânerele sunt înlocuite cu curele textile, iar scaunele au o construcție subțire, din plasă elastică. Propulsia și capacitatea bateriei nu au fost dezvăluite oficial, însă Dacia susține că autonomia estimată ar acoperi nevoile orășenilor, cu doar două încărcări pe săptămână, pe baza distanțelor medii parcurse zilnic (sub 40 km).

Cum se diferențiază și ce promite

Dacia susține că reduce prin acest concept nu doar costurile de producție, dar și emisiile totale pe durata de viață a vehiculului – adică incluzând producția, materiale și utilizare. Prin simplitate și utilizarea mai redusă a materialelor, Hipster își propune să devină o alternativă viabilă pentru mase, mai ales în contextul în care prețul mediu al mașinilor a crescut semnificativ.

Un aspect important este poziționarea sa pe piață: Dacia mizează pe adoptarea unui nou cadru legislativ la nivel european, similar cu segmentul japonez Kei Car, care ar permite omologări mai relaxate pentru vehicule foarte compacte, astfel reducând costurile asociate normelor de siguranță și echipamentelor avansate.

Un element estetic marcant este designul ultra-angular: liniile drepte, unghiurile de 90°, caroseria „bloc” și roțile cât mai amplasate spre colțuri dau impresia de vehicul compact, dar funcțional. Hayonul acoperă întreaga lățime și se deschide în două părți pentru acces facil.

@bogdan_mirica Dacia șochează. Nu, nu e un titlu de tabloid. Chiar asta am simțit când am văzut conceptul Hipster. Seamănă cu celebrele key car din Japonia. Vouă cum vi se pare noua „jucărie” Dacia? #dacia #daciahipster #hipster ♬ original sound – Bogdan Mirică

Critici și întrebări ridicate de piață

Deși conceptul atrage atenția, mulți critici subliniază că trecerea la producția de serie va fi dificilă. Pe de o parte, modelul optează pentru bunuri minimale – lipsa sistemelor de asistență active, sistemelor de siguranță avansate și dotărilor comfortabile – ceea ce ridică semne de întrebare privind acceptarea publicului și cerințele legale.

AutoExpress notează că Hipster nu include multe dintre tehnologiile moderne care evită accidente, cum ar fi asistența la menținerea benzii sau monitorizarea atenției șoferului. În plus, linia minimalistă poate părea prea drastică pentru cei obișnuiți cu confort, ecrane și funcții inteligente, unde consumatorii vor compara cu modele mai echipate.

Un alt punct de critică ține de lipsa datelor concrete despre baterie și performanță – fără aceste informații nu se poate evalua dacă autonomia și viteza pot fi competitive. De asemenea, succesul comercial depinde în foarte mare măsură de reglementările europene: dacă nu se adoptă un nou segment legal (cu norme relaxate pentru vehicule ultra-compacte), atunci fezabilitatea economică poate fi compromisă.

Un alt element pus sub semnul întrebării este durabilitatea pe termen lung: cum se vor comporta materialele foarte subțiri, curelele textile pentru mânere sau scaunele din plasă în condiții reale de utilizare urbană intensă? Foarte probabil, aceste piese ar putea necesita întreținere mai frecventă.

Reacții din presa internațională

Opiniile referitoare la Dacia Hipster Concept sunt împărțite în presa internațională. Unele publicații apreciază abordarea inedită și accentul pe simplitate și eficiență, considerând că modelul ar putea da lovitura pe piața auto. În același timp, există și rezerve cu privire la confortul redus și la lipsa unor dotări moderne, ceea ce poate limita atractivitatea pentru un public mai larg.

Top Gear compară Hipster cu vehicule japoneze Kei și cu micile modele britanice clasice, spunând că Dacia urmărește să aducă o mobilitate electrică de masă printr-o abordare radicală.

ArenaEV notează despre noul concept că rescrie regulile pentru vehicule electrice accesibile, mizând pe reducerea masei și simplitate în locul dotărilor extravagante.

Provocări viitoare și scenarii plauzibile

Dacia are de înfruntat două mari provocări pentru ca Hipster să devină realitate: adaptarea cadrului legislativ european și acceptarea de către consumatori a unui concept minimal. Dacă Uniunea Europeană va aproba un segment special pentru vehicule ultra-compacte cu norme mai relaxate, atunci producția ar putea deveni comercială și viabilă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cele mai populare

Am rămas însărcinată cu un coleg de muncă după o aventură de-o noapte. Când a aflat, nu a mai vrut să audă de mine pentru că este căsătorit

EGO - povestea ta

Am rămas însărcinată cu un coleg de muncă după o aventură de-o noapte. Când a aflat, nu a…

Nu cred că mi-aș dori să-și lase familia pentru mine, dar cred că mi-ar fi plăcut să simt puțin sprijinul lui acum. La urma urmei,…
Ce notă a luat CTP la BAC. Cunoscutul gazetar a făcut publică media obținută

Celebrități din România

Ce notă a luat CTP la BAC. Cunoscutul gazetar a făcut publică media obținută

Cristian Tudor Poepscu a dezvăluit ce notă a obținut la examenul de Bacalaureat. [...]Citește mai mult... from Ce notă a luat CTP la BAC. Cunoscutul…
Îmi înşel soţul cu şeful meu de aproape doi ani. Chiar el m-a împins să fac asta

EGO - povestea ta

Îmi înşel soţul cu şeful meu de aproape doi ani. Chiar el m-a împins să fac asta

Îmi înșel soțul cu șeful meu și nu mă simt vinovată. Partea tristă e că tocmai el e cel care m-a împins spre asta. [...]Citește…

Cele mai noi știri

Tatăl unui băiețel și fost instructor de conducere defensivă, Marian Andrei de la „I Like IT” avertizează părinții: „Degeaba ți-ai luat mașină scumpă”. Greșeala pe care o fac mulți. EXCLUSIV

Exclusiv Ego.ro

Tatăl unui băiețel și fost instructor de conducere defensivă, Marian Andrei de la „I Like…

Mulți îl cunosc pe Marian Andrei drept prezentatorul emisiunii „I Like IT” de la Pro TV. Dincolo de lumina reflectoarelor, însă, el a fost pilot…
Auchan dă startul Black Friday 2025: peste 1.500 de produse cu reduceri de până la 50% în magazine și pe auchan.ro

Fashion and shopping

Auchan dă startul Black Friday 2025: peste 1.500 de produse cu reduceri de până la 50% în…

Auchan România anunță lansarea campaniei Black Friday 2025, care se va desfășura în perioada 5–18 noiembrie, atât în magazinele fizice, cât și online, pe auchan.ro.…
Adrian Nartea, tatăl a două fete, vorbește despre frumusețea modernă și operațiile estetice: „Sunt utile, important este când vrei să ți le aplici și de ce”. EXCLUSIV

Exclusiv Ego.ro

Adrian Nartea, tatăl a două fete, vorbește despre frumusețea modernă și operațiile…

Adrian Nartea explică de ce nu toate modificările estetice sunt necesare, cum decizi cu adevărat dacă ai nevoie și ce rol joacă percepția noastră despre…