Veste proastă pentru bucureșteni. Tarifele pentru parcările de reședință s-au majorat de la 1 ianuarie. Iată cât ajunge să coste acum un loc de parcare în Capitală. Creșterile sunt substanțiale.
Noul An nu vine cu vești nu tocmai bune pentru bucureștenii posesori de autoturisme. Pe lângă alte scumpiri anunțate de autorități, șoferii din Capitală vor fi nevoiți să scoată mai mulți bani din buzunar și pentru locurile de parcare de reședință.
Citește și: Șoferii care nu vor mai avea voie să conducă noaptea. UE ar putea impune noi restricții
Taxa anuală pentru parcările de reședință din București este stabilită de Primăria Capitalei, prin hotărâre de Consiliu General. Astfel, în urma unei Hotărâri a Consiliului Local din luna aprilie a anului trecut, începând cu 1 ianuarie 2024, tarifele pentru aceste locuri de parcare se vor majora, în funcție de zonă, cu: 13,67 %, 13,75 %, 13,8 % și respectiv 13,83 % față de prețul plătit în 2023.
Anul precedent, proprietarii de mașini care aveau locuri de parcare de reședință au plătit următoarele sume:
Cu o creștere în medie cu 13 puncte procentuale, noile tarife intrate în vigoare de la 1 ianuarie ale parcărilor de reședință vor arăta astfel:
În ceea ce privește persoanele cu dizabilități, acestea nu vor plăti nici anul acesta taxa de parcare.
Primăriile de sector anunță că pentru a rămâne în posesia autorizației pentru parcarea de reședință, toate datoriile către bugetul local trebuiau să fie achitate până la 31 decembrie 2023.
Citește și: Semnul rutier care îi bagă în încurcătură pe șoferii români. Mulți nu au habar ce înseamnă și comit greșeala
Bucureștiul se confruntă de ani de zile cu problema lipsei locurilor de parcare. În ciuda faptului că în unele sectoare au fost amenajate astfel de spații, în continuare șoferii din Capitală se confruntă cu provocarea găsirii unui loc de parcare.
Primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, recunoaște însă că, în ciuda tuturor eforturilor, satisfacerea nevoilor reale în ceea ce privește locurile de parcare nu va putea fi îndeplinită niciodată.
„Pot să spun că au fost făcute 5.000 de locuri de parcare (din toamna lui 2020 până astăzi – n.red.). Sunt locuri de reședință și municipale (cele albastre trasate de Compania Municipală Parking SA – n.red.).
În Sectorul 2 sunt 350.000 de mașini și avem 28.000 de locuri de parcare de reședință”, a declarat edilul.
Primarul Sectorului 2 susține că nici parcările subterane nu reprezintă o soluție practică din cauza costurilor ridicate, care ating între 30.000 și 32.000 de euro pentru un singur spațiu.
Iar soluția construirii unor parcări supraetajate la suprafață nu este tocmai una viabilă, întrucât în zonele dens populate nu există spațiu disponibil pentru astfel de infrastructuri.