O reclamă pentru niște suplimente alimentare destinate copiilor a fost interzisă în România. CNA a decis să interzică spotul, după ce a primit mai multe sesizări din partea unui singur telespectator. Ce era greșit la reclama care a fost scoasă de pe toate posturile de televiziune.
Reclamele care sunt difuzate la televizor trebuie să respecte anumite reguli, iar în cazul în care nu sunt conforme, pot fi interzise de către CNA. S-a întâmplat recent cu spotul tv pentru un medicament destinat copiilor, respectiv Salviasept Kids, un produs care ameliorează durerile de gât. Reclama rula pe 19 posturi tv din România, iar conținutul ei l-a determinat pe un telespectator să facă plângeri repetate la CNA.
Potrivit legii publicității, este interzis ca reclamele „să încurajeze în mod indirect copiii să cumpere produse sau servicii, profitând de lipsa de experiență sau de credulitatea lor”. Textul din reclama la acadelele Salviasept suna în felul următor:
„- Mă doare în gât și medicamentele au gust de bleah.
– Încearcă acadelele Salviasept Kids gât. Salviasept Kids gât ameliorează durerea și calmează iritația gâtului.
– Hm, ce gust delicios are.
– Toate mămicile știu. Pentru durerea în gât, Salviasept poate fi de ajutor”.
Vocile folosite sunt ale unor copii, iar în spotul publicitar, o fetiță oferea o astfel de acadea pentru durerea în gât unui băiețel.
Consiliul Național al Audiovizualului a monitorizat posturile tv românești, după ce a primit sesizări cu privire la reclamă, din partea unui telespectator. Cei de la CNA au constatat că, în perioada 24-30 octombrie, cât a durat monitorizarea, reclama la Salviasept Kids a fost difuzată pe 19 canale tv românești.
Posturile pe care a rulat spotul publicitar sunt: Antena 1, Antena 3 CNN, Antena Stars, B1 TV, Comedy Central, Digi 24, ETNO, Favorit TV, Kanal D, N24 PLUS, Național TV, Prima TV, PRO Arena, PRO TV, Realitatea Plus, România TV, Taraf TV, TVR 1, TVR 2.
„CNA nu deține date privind numărul de difuzări ale spotului Salviasept Kids, deoarece CNA nu are capacitatea administrativă de a monitoriza constant posturile licențiate în România”, a precizat instituția, pentru ziarul Libertatea.
Potrivit Legii publicității (148/2000), pentru produsele şi serviciile destinate minorilor este interzisă publicitatea care:
a) conţine elemente ce dăunează acestora din punct de vedere fizic, moral, intelectual sau psihic;
b) încurajează în mod indirect copiii să cumpere produse sau servicii, profitând de lipsa de experienţă sau de credulitatea lor; (art. 16 din Legea publicității);
c) afectează relaţiile speciale care există între minori, pe de o parte, şi părinţi sau cadre didactice, pe de altă parte;
d) prezintă, în mod nejustificat, minori în situaţii periculoase. (art. 16 din Legea publicității).