Reguli în cura de slăbire. 6 pași care te ajută la dietă

Excesul de greutate sau obezitatea poate duce la o serie de probleme de sănătate

Scris de: Dana Cazacu

16 Feb. 2022

Reguli în cura de slăbire. 6 pași care te ajută la dietă

Sunt disponibile multe diete „la modă”, însă un stil de viață echilibrat și o dietă nutritivă reprezintă cheia unui stil de viață sănătos și a unui mai bun control al greutății. Pe lângă asta, exercițiile fizice au un rol important. Înainte de a ne apuca să ținem o dietă este bine să știm cele 6 reguli în cura de slăbire, precum și ce te ajută la dietă.

Ce te ajută la dietă – 6 reguli în cura de slăbire

Dietele drastice nu sunt o soluție durabilă, indiferent de avantajele pe care le-ar putea pretinde susținătorii lor. Pentru a pierde în greutate în siguranță, dar și pentru a menține această tendință în timp, faceți schimbări graduale, permanente și benefice ale stilului de viață. Oamenii pot pierde în greutate prin adoptarea mai multor măsuri realizabile. Iată 6 reguli de aur atunci când ții cură de slăbire și ce te ajută la dietă:

1. Planifică mesele

Încearcă să îți planifici micul dejun, prânzul, cina și gustările pentru săptămâna respectivă. Și asigură-te că vei respecta limita de calorii. S-ar putea să îți fie util să îți faci o listă săptămânală de cumpărături.

2. Mâncă multe fructe și legume, de bază în reguli în cura de slăbire

Fructele și legumele sunt sărace în calorii și grăsimi și bogate în fibre: 3 ingrediente esențiale pentru o pierdere în greutate reușită. De asemenea, acestea conțin o mulțime de vitamine și minerale.

3. Consumă alimente bogate în fibre

Alimentele care conțin multe fibre vă pot ajuta să te simți sătul, ceea ce este perfect pentru a pierde în greutate. Fibrele se găsesc numai în alimentele de origine vegetală. Acestea sunt fructele și legumele, ovăzul, pâinea integrală, orezul și pastele integrale, precum și fasolea, mazărea și lintea.

4. Nu există aliment interzis, reține asta pentru reguli în cura de slăbire!

Dacă îți vei spune că nu vei mai mânca niciodată alimentele tale preferate, nu numai că nu este realist, dar te poate predispune și la eșec. Privarea nu va face decât să te facă să îți dorești și mai mult mâncarea interzisă și te poate face să te îndopi până când vei ceda. Să te poți bucura ocazional de o porție mică dintr-un desert de casă sau un fel de mâncare preferat face parte dintr-o relație sănătoasă cu mâncarea.

5. Nu te concentra pe numărul kilogramelor

Dacă te concentrezi pe numărul kilogramelor, riști să te descurajezi mai repede. Mai mult, ai tendința de a renunța la dietă. Este recomandat să te bazezi pe consumul alimentelor sănătoase. Ține cont de dimensiunea porțiilor și practică zilnic mișcarea sănătoasă. O să începi să pierzi în greutate când vei începe să procedezi astfel. Un jurnal alimentar te-ar putea ajuta mult. La fel de bune ar fi și stabilirea unor obiective precum să mănânci legume la cină sau să faci mișcare zilnic.

6. Nu lăsa foamea să te facă să renunți la dietă

Mulți oameni nu reușesc să țină o cură de slăbire sau o dietă mai mult de câteva săptămâni din cauză că le este mult prea foame. Este recomandat să se consume mai multe proteine și mai puțini carbohidrați. În acest fel senzația de sațietate se va menține pentru mai mult timp.

9 0 note
Ți plăcut articolul? Dă și tu o notă

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.