Cât să mergi zilnic ca să slăbești. Adevărul despre cei 10.000 de pași

Pentru a-ți atinge obiectivele, trebuie să știi cât trebuie să mergi zilnic ca să slăbești

Scris de: Dana Cazacu

22 Feb. 2022

Cât să mergi zilnic ca să slăbești. Adevărul despre cei 10.000 de pași

Știi cât să mergi zilnic să slăbești? Dacă poți da răspunsul fără să îți verifici ceasul, ești pe drumul cel bun. Datorită aplicațiilor de fitness, precum și a ceasurilor inteligente, știm exact câți pași facem. Dar cunoașterea numărului de pași pe care îi faci în fiecare zi poate să nu fie o informație suficientă. De asemenea, pentru a-ți atinge obiectivele, trebuie să știi cât trebuie să mergi zilnic ca să slăbești. Iată care este adevărul despre cei 10.000 de pași.

Cât să mergi zilnic ca să slăbești – Adevărul despre cei 10.000 de pași

Dacă faci calculele, 10.000 de pași înseamnă aproximativ 8 km. Acesta este un număr despre care se spune că ajută la reducerea anumitor afecțiuni de sănătate. Printre acestea, hipertensiunea arterială și bolile de inimă.

Numărul zilnic de pași contribuie la recomandarea potrivit căreia trebuie să faci cel puțin 150 de minute de exerciții fizice moderate pe săptămână.

Câți pași trebuie să faci în fiecare zi ca să slăbești

Dacă ești în căutarea unei modalități de a compara pașii zilnici cu un nivel de activitate, poți lua în considerare următoarele categorii:

  • Inactiv dacă faci mai puțin de 5.000 de pași pe zi
  • Mediu (oarecum activ): variază între 7.500 și 9.999 pași pe zi
  • Foarte activ: mai mult de 12.500 de pași pe zi.

Numărul de pași pe care îl faci într-o zi ar trebui să se bazeze pe obiectivele pe care ți le-ai propus. Cu toate acestea, este important să nu te concentrezi prea mult pe acest număr. Cel puțin la început. Este important că începi să faci mai mult decât până acum. Cu alte cuvinte, pune-ți energia în direcția creșterii mișcării pe care o faci pe parcursul zilei.

10.000 de pași zilnic ca să slăbești

Dacă obiectivul tău general este să scapi de câteva kilograme, nu este suficient să faci cel puțin 10.000 de pași pe zi. În timp ce numărul exact se bazează pe factori precum vârsta, sexul și dieta, potrivit unui studiu s-a constatat că dacă se fac cel puțin 15.000 de pași pe zi,  șansa de a dezvolta un sindrom metabolic, scade.

Dacă 15.000 de pași pe zi pare un obiectiv măreț, aproximativ 10.000 de pași nu te vor ajuta să pierzi în greutate, ci doar să îți îmbunătățești starea de spirit. Dacă faci 10.000 de calorii nu o să fii și în deficit caloric.

Adevărul despre cei 10.000 de pași

Un departament de marketing din Japonia, care dorea să vândă pedometre numite „Manpo-kei”, în anul 1964 a venit cu teoria conform căreia cifra de 10.000 de pași zilnic te va ajuta să slăbești. Această idee de marketing a avut un succes foarte mare printre oameni, mai bine de jumătate de secol.

Chiar dacă efectuarea a 10.000 de pași pe zi nu te ajută să slăbești, cu siguranță au un efect benefic asupra stării tale de sănătate, precum și a corpului tău. Mișcarea și un stil de viață sănătos te pot duce acolo unde îți dorești.

Cât să mergi zilnic ca să slăbești – Numărul de pași zilnic

Dacă nu știi încă câți pași faci zilnic este nevoie să îți achiziționezi un pedometru, sau să îți instalezi o aplicație pe telefonul mobil (dacă nu este instalată deja) și să contorizezi cu ajutorul acesteia numărul de pași pe care îl faci în fiecare zi. O altă variantă poate fi reprezentată de achiziționarea unui smart watch.

Pentru început trebuie să îți propui ca limită un număr cuprins între 500 și 1000 de pași pe zi. Rămâneți la limita asta pentru aproximativ 2 săptămâni. Când te obișnuiești cu această limită trebuie să crești numărul de pași pe care îi faci. Apoi, zilnic trebuie să mai adaugi încă 500 de pași, până ajungi la 10.000 de pași.

10 3 note
Ți plăcut articolul? Dă și tu o notă

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.