Cât sport să faci într-o săptămână ca să te menții în formă

Mișcarea te ajută să eviți afecțiuni precum diabetul de tip 2, cancerul și bolile cardiovasculare

Scris de: Dana Cazacu

18 Feb. 2022

Cât sport să faci într-o săptămână ca să te menții în formă

Efortul fizic îți poate îmbunătăți sănătatea și îți poate reduce riscul de a dezvolta mai multe boli, mai ales dacă știi cât sport să faci într-o săptămână. Astfel, eviți afecțiuni precum diabetul de tip 2, cancerul și bolile cardiovasculare. Totodată, sportul poate avea beneficii imediate și pe termen lung pentru sănătate. Foarte important este că o activitate fizică regulată îți poate îmbunătăți calitatea vieții. Iată de cât sport ai nevoie pe săptămână pentru a te menține în formă.

Sportul necesar săptămânal pentru menținerea în formă

Inactivitatea fizică și stilul de viață sedentar se numără printre cele mai importante riscuri pentru sănătate în societățile occidentale. Bolile cardiovasculare, sindroamele metabolice cum ar fi diabet, obezitate, tulburările de postură, depresia sau chiar atrofiile musculare. Toate aceste riscuri sunt intensificate de lipsa de activitate fizică.

Adulții ar trebui să facă anumite tipuri de activitate fizică zilnic. Exercițiile fizice doar o dată sau de două ori pe săptămână pot reduce riscul de boli de inimă sau de accident vascular cerebral.

Cât sport să faci într-o săptămână

Organizația Mondială a Sănătății estimează că ar trebui să se facă cel puțin 150 de minute de activitate fizică moderată pe săptămână. Acest lucru înseamnă să faci sport timp de aproximativ 20-25 de minute pe zi.

În ceea ce privește sportul și activitatea fizică, Departamentul de Sănătate și Servicii Umane al Statelor Unite recomandă ca adulții:

• să facă cel puțin 150 de minute până la 300 de minute pe săptămână de activitate fizică aerobică de intensitate moderată;
• să facă în schimb 75 de minute până la 150 de minute pe săptămână de activitate fizică aerobică de intensitate mare;
• să se angajeze în activități fizice peste 300 de minute pentru a obține beneficii suplimentare pentru sănătate;
• să facă activități de întărire musculară de intensitate moderată sau mai mare și care implică toate grupele majore de mușchi în 2 sau mai multe zile pe săptămână.

Specialiștii sunt de părere că orice activitate fizică este mai bună decât să nu faci niciuna.

Cât sport să faci într-o săptămână – Doza recomandată

Practicarea sportului săptămânal aduce cu sine o serie de beneficii fizice regulate, printre care se numără următoarele:

• reducerea riscului de atac de cord
• o mai bună gestionare a greutății
• un nivel mai scăzut al colesterolului în sânge
• reducerea riscului de diabet de tip 2 și al unor tipuri de cancer
• o tensiune arterială mai scăzută
• oase, mușchi și articulații mai puternice și un risc mai mic de a dezvolta osteoporoză
• reducerea riscul de căderi
• o mai bună recuperare după perioade de spitalizare sau de repaus la pat
• o stare mai bună: cu mai multă energie, o dispoziție mai bună, relaxare mai mare și o mai bună calitate a somnului.

Un minim de 30 de minute de sport pe zi vă poate permite să vă bucurați de aceste beneficii. Pentru a vă menține sănătatea și pentru a reduce riscul problemelor de sănătate, profesioniștii din domeniul sănătății și cercetătorii recomandă un minim de 30 de minute de activitate fizică de intensitate moderată efectuată în mod regulat, 5 zile pe săptămână sau mai mult.

9 0 note
Ți plăcut articolul? Dă și tu o notă

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.