Cât mai sunt dispuse româncele în 2025 să plătească pentru câteva ore de frumusețe? Loredana Voicu ne-a dezvăluit că, deși prețurile produselor profesionale au crescut, clientele sunt, în continuare, dispuse să investească. Pentru că make-up-ul nu e doar despre look, ci despre încredere în sine și amintiri care pot dura, uneori, o viață.
Odată cu creșterea TVA-ului, au crescut și prețurile pentru micile plăceri. Iar unii se văd nevoiți, fără voia lor, să aloce mai puțin mofturilor, pentru a-și permite strictul necesar. Cu toate acestea, româncele sunt încă dispuse să plătească pentru frumusețe, fie ea și doar pentru câteva ore.
Loredana Voicu, make-up artist cu experiență, pe care și Sonia Trifan se bazează la prezentările sale, ne-a dezvăluit că, în ultimii ani, clientele și-au schimbat în bine atitudinea față de serviciile sale. Astfel, sunt dispuse să plătească câteva sute de lei pentru o seară.
„În ultimii ani, am observat o schimbare clară: româncele nu mai privesc machiajul profesional ca pe un moft, ci ca pe o investiție în imagine și încredere. Clientele mele știu că un machiaj realizat cu produse premium, inclusiv cu paletele mele Missio Beauty by Loredana Voicu, înseamnă rezistență, pigmentație intensă și un look adaptat perfect trăsăturilor lor.
Majoritatea alocă între 250 și 500 lei pentru un machiaj profesional, iar la ocazii speciale sunt dispuse să investească și mai mult”, a dezvăluit Loredana Voicu, în exclusivitate pentru Ego.
Chiar și așa, înainte de a se lăsa pe mâna specialistului, româncele au întrebări, dar și obiecții – cel mai adesea legate de calitatea produselor și de cât de mult o să le reziste machiajul. Iar când vine vorba despre preferințe, a crescut interesul pentru make-up-ul de zi cu zi, nu doar pentru cel de eveniment.
„Cele mai frecvente întrebări țin de durabilitatea machiajului: ‘O să reziste toată ziua?’, de produsele folosite: ‘Sunt profesionale, potrivite pentru tenul meu?’ și de posibilitatea personalizării: ‘Poți adapta stilul în funcție de trăsăturile mele?’.
Obiecțiile apar mai ales atunci când cineva nu a experimentat încă un machiaj profesional — dar după prima experiență, își dau seama că diferența față de un machiaj făcut acasă este uriașă.
În continuare, machiajul de eveniment este cel mai solicitat — nunți, botezuri, ședințe foto. Dar, interesant, a crescut cererea pentru machiaje de zi premium, mai ales în mediul corporate și pentru apariții media. Clientele înțeleg că o imagine îngrijită și adaptată contextului le poate ajuta profesional și social”, a explicat Loredana.
Loredana a mărturisit, totuși, că deja se simte mărirea prețurilor. Pentru a nu reduce din calitate, a ales să investească în propria linie de produse. Totodată, spune că există posibilitatea ca unele cliente să renunțe la serviciile sale.
„Prețurile produselor profesionale au crescut vizibil, dar eu am ales să păstrez standardul maxim de calitate. Tocmai de aceea mi-am creat și propria linie de produse, pentru a putea controla atât pigmentația, cât și rezistența, fără compromisuri.
Cred că serviciile de calitate își vor păstra clienții fideli. Poate vor exista persoane care vor amâna sau vor alege opțiuni mai accesibile, dar pentru evenimente importante, majoritatea femeilor își doresc să fie puse în valoare de un profesionist”, a subliniat make-up artista.
Totodată, Loredana a observat și un interes crescut al româncelor pentru cursurile de auto-machiaj. Iar după ce intră în lumea aceasta, ele tind să respecte mai mult munca specialiștilor.
„Sunt tot mai multe femei interesate de cursuri de auto-machiaj. Ele vor să știe cum să-și evidențieze frumusețea în fiecare zi, fără a depinde de un profesionist. Interesant e că, după ce învață tehnicile de bază, apreciază și mai mult valoarea unui machiaj realizat de un artist, pentru că înțeleg nivelul de detaliu și expertiza implicată”, a afirmat specialista.
Când vine vorba despre categorii de vârstă, cele mai multe femei care aleg să investească în servicii de make-up au până în 40 de ani. Iar Loredana își dorește ca doamnele și domnișoarele să înțeleagă faptul că în spatele machiajului se ascund mai multe aspecte.
„Clientele mele variază între 18 și 50+ ani, dar cele mai multe solicitări vin de la femei între 25 și 40 de ani — active, cu evenimente sociale și profesionale, care văd machiajul ca pe un aliat al imaginii lor.
Machiajul profesional nu este doar despre frumusețe — este despre cum te face să te simți. Este un mod de a-ți pune în valoare trăsăturile, de a-ți spori încrederea în tine și de a străluci într-un moment important din viața ta. Este o experiență personalizată, făcută cu produse de calitate, care îți oferă nu doar un look impecabil, ci și amintiri și fotografii în care te vei regăsi cu plăcere”, a încheiat Loredana Voicu.