Ce poți să faci dacă ți se blochează cardul în bancomat. Aceasta este o problemă destul de rar întâlnită, dar și foarte neplăcută. Cu siguranță nimeni nu își dorește să se confrunte cu situația în care atunci când vrea să retragă bani numerear de la bancomat, dispozitivul să nu îi înapoieze nici cardul și nici bancnotele. Iată care sunt pașii pe care trebuie să îi urmezi în acest caz și ce greșeli trebuie neapărat să eviți.
În ziua de astăzi avem la dispoziție mai multe modalități de plată, în funcție de fiecare comerciant în parte: cu numerar; cu cardul; prin intermediul aplicației instalate pe smartphone, prin transfer bancar etc.
În cazul în care mergi la bancomat pentru a scoate bani, dar ți se blochează cardul în interiorul ATM-ului, primul și cel mai important lucru este să contactezi banca și să blochezi cardul. Cel mai nefericit lucru pe care îl poți face este să pleci de la bancomat fără să iei vreo măsură și să speri că banca va rezolva situația.
Poți bolca cardul și de pe aplicația instalată pe telefonul mobil. Acum, majoritatea instituțiilor financiare pun la dispoziția clienților astfel de aplicații cu ajutorul cărora pot săvârși mai multe operațiuni.
Ține cont că un card trebuie recuperat de la banca ce deține ATM-ul în care a fost blocat. De aceea, trebuie să contactezi respectiva instituție și să verifici în ce condiții îți returnează cardul. Poți face acest lucru fie apelând la numărul de call-center, fie, în cazul în care bancomatul se află într-o sucursală, iar aceasta este deschisă, să le comunici angajaților de acolo.
O altă problemă sensibilă este când ceri banii, ți se confirmă că vor fi eliberați, dar nu primești nimic. Într-un astfel de caz cu sguranță îți vei recupera banii. Trebuie doar să știi cum să acționezi.
Astfel de situații pot avea loc din mai multe motive, dar două sunt principale: fie a apărut o problemă tehnică, fie a avut loc o pană de curent, iar operațiunea a fost blocată fix atunci.
Dacă ATM-ul se află în incinta unei sucursale, iar problema a apărut în timpul programului de lucru, cel mai indicat este să mergi la angajații băncii pentru a le comunica situația. De asemenea, poți depune o solicitare de restituire a sumei în cont.
În cazul în care banca și cardul tău sunt diferite, cel mai bine ar fi să contactezi ambele entități pentru a afla cum se poate rezolva.
În cazuri speciale, poți face plângere la Autoritatea Națională penntru Protecția Consumatorilor. Astfel, dacă problema persistă, iar banca întârzie să îți returneze banii, nu ezita să faci o sesizare la ANPC. Este important însă să cunoști cât mai multe detalii despre momentul și locul unde s-a întâmplat. (ex. oră, dată, locația ATM-ului, ce era afișat pe ecran etc).