Cine sunt patronii de la Blue Air. Doi frați sunt în spatele acestei companii

Compania Blue Air a fost înființată pe 13 decembrie 2004. La vremea respectivă avea o singură aeronavă și 35 de angajați.
Cine sunt patronii de la Blue Air. Doi frați sunt în spatele acestei companii

Cine sunt patronii de la Blue Air. Compania Aeriană a anunțat marți că își anulează toate zborurile, după ce i-au fost blocate conturile. Blue Air a fost amendată recent cu 2 milioane de euro de către Protecția Consumatorului, după ce a anulat nu mai puțin 180.000 de zboruri. Iată cine sunt cei doi frați care stau în spatele companiei aeriene românești.

Cine sunt patronii de la Blue Air

Este haos în industria aviației civile românești, după ce Blue Air a anunțat că își anulează toate zborurile până luni. 3.000 de pasageri au rămas blocați pe aeroporturile din țară și din străinătate, unde operează compania low cost.

Între timp, la guvern a fost convocată o celulă de criză pentru discuții privind cetățenii afectați de anularea zborurilor. Autoritățile au pus la dispoziție un număr de telefon la care pasagerii aflați în străinătate pot apela pentru a cere asistență consulară în vederea întoarcerii în România: 0040751084537.

TAROM aduce acasă românii blocați pe aeroporturile din afara țării

TAROM a primit 5 milioane de lei de la buget pentru a-i aduce pe cetățenii rămași blocați pe aeroporturile din afara granițelor țării. Compania a anunțat că „va depune toate eforturile” pentru a-i ajuta pe cei care aveau bilete la cursele Blue Air să se întoarcă în țară.

„Deși se află într-o perioadă cu un program de zbor foarte aglomerat și un factor de încărcare care utilizează la maximum capacitatea de transport a aeronavelor, TAROM va depune toate eforturile necesare pentru a veni în întâmpinarea nevoilor cetățenilor români afectați, care se află momentan blocați pe diverse aeroporturi din străinătate”, arată un comunicat al companiei.

„Vom analiza cu atenție, și ca de fiecare dată, vom face eforturi intense pentru a suplimenta capacitatea de operare și a identifica soluții de introducere a unor curse speciale în acest context dificil”, transmite compania.

ANPC, amendă de 2 milioane de euro pentru Blue Air

Toată această situație a pornit de la amenda primită în iulie de Blue Air din partea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor de 2 milioane de euro pentru anularea unor zboruri în perioada 30 aprilie 2021 – 30 aprilie 2022, deși toate companiile aeriene au anulat zboruri în această eprioadă și nu doar în România.

În plus, compania low-cost a fost obligată să returneze clienților banii în maximum 10 zile.

„Nu este firesc să aflăm așa ceva din presă. Tocmai am verificat, societatea nu a primit nicio comunicare în acest sens de la ANPC. În plus, cifrele sunt greșite – se referă la toate biletele anulate în respectiva perioadă din cauza valurilor 3, 4 și 5 de pandemie (care oricum reprezintă mai puțin de 10% din totalul zborurilor Blue Air din acea perioadă). Din totalul numărului de pasageri mentionați, majoritatea fie au călătorit deja, fie vor călători vara aceasta”, a transmis Blue Air.

Blue Air a anunțat marți că a luat decizia de a-și anula toate zborurile până pe data de 12 septembrie din cauza faptului că i-au fost poprite conturile de către Ministerul Mediului pentru neplata amenzii, iar compania nu poate plăti furnizorii.

În replică, Tzancsos Barna, ministrul Mediului, a transmis că anularea curselor nu are nicio legătură cu blocarea conturilor și că, de fapt, compania ar încerca prin această decizie să pună presiune pentru deblocarea conturilor.

Cine conduce compania Blue Air

Cine conduce compania

În spatele companiei Blue Air se află doi frați: Rada Teodor Cristian și Rada Mihai Cătălin. Potrivit datelor de pe platforma Confidas, acționarii principali sunt Airline Invest (76,18 %), Rada Cristian (23,8%) și fratele său cu un procent infim.

Tot Rada Cristian este și cel care controlează companiile Airline Invest Blue și Air Aviation S.A., căruia s-a alăturat în 2007 ca pilot first-officer, iar din anul 2013 a preluat 33% din acțiunile Blue Air ca urmare a licitației organizată de CITR în cadrul procesului de insolvență a grupului Romstrade, scrie Economica.net.

Acționarul principal al Blue Air a oferit un răspuns la acuzațiile făcute de ANPC, portivit cărora compania și-ar pregăti ieșirea de pe piață fără să îi mai despăgubească pe călătorii care au plătit biletele.

„În primul rând, problemele cu care se confruntă Blue Air sunt probleme ale industriei. Nu sunt probleme doar la Blue Air și cu siguranță venim după doi sau aproape trei ani din cea mai dificilă perioadă a pieței mondiale. Trebuie să înțelegem cu toții că în mod normal, toate, atât legile, cât și reglementările pe care trebuie să le respecte orice operator aerian vin într-o situație de normalitate. Nicio lege nu este făcută pentru o situație de pandemie, nicio lege sau o directivă europeană nu este făcută pentru o situație de război. Toate sunt făcute pentru o situație normală. Și aici aș vrea să ne referim în detaliu la ce înseamnă această anulare sau refuzul de îmbarcare a unui pasager. După cum știți, tot pe legislația europeană, companiile ariene au dreptul să facă ceea ce se numește o supravânzare a locurilor. Și atunci, într-un număr limitat de câteva locuri pentru fiecare zbor, 2, 3, 5, 7 locuri, acei pasageri care nu reușesc să călătorească sunt protejați de această legislație care spune că trebuie să rambursez pasagerului în timp de 10 zile”, a declarat Cristian Rada.

5.5 26 note
Ți plăcut articolul? Dă și tu o notă

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.