Una dintre cele mai așteptat zile din an de către cumpărători și comercianți, deopotrivă, este Vinerea Neagră a cumpărăturilor sau Black Friday. Ți-ai ales și tu produsele favorite pe care vrei să le cumperi la un preț avantajos? Iată cum să eviți capcanele și să achiziționezi ceea ce îți dorești în mod sigur. Află din rândurile de mai jos cum să faci cumpărături inteligent de Black Friday 2023.
Mulți români s-au pregătit din timp pentru Black Friday 2023. Și-au pus deja produsele în coșul de cumpărături și aștepată să vadă care sunt cele mai avantajoase oferte, în speranța că vor face achziții inteligente.
Citește și: Cum să prinzi cele mai bune oferte de Black Friday 2023. Când este ziua cu cele mai mari reduceri din an
Și marii retaileri așteaptă cu nerăbdare Vinerea Neagră a cumpărăturilor. Cei mai mulți dintre ei au negociat încă din primăvară prețurile cu furnizorii și transportatorii.
”Retailerii au început pregătirile încă din primăvară, mai exact au avut loc negocieri cu furnizorii, negocieri cu transportatorii, verticalele atacate și așa mai departe. Ce rămâne de făcut acum, în ultimele zile înainte de eveniment este să pună la punct campaniile de marketing și ”să dea sfoară în țară”.
De asemenea, este important să fie atenți în zona de relații cu clienții, întrucât cu vânzări mari, vin și responsabilități mari. Un client service bine pus la punct, eventual 24/24 în perioada Black Friday, poate face diferența și poate fideliza unii clienți care cumpără pentru prima oară.”, a declarat Cristi Movilă, președintele Asociației Române a Magazinelor Online, potrivit stirilekanald.ro.
În ceea ce îi privește pe clienți, specialistul îi sfătuiește să fie foarte atenți la magazinele online de la care aleg să cumpere produsele, pentru a evita țepele, să compare prețurile produselor pe site-urile mai multor comercianți și să acorde importanță și termenului estimat de livrare.
Citește și: Când e Black Friday 2023. Ziua în care sunt cele mai mari reduceri la eMAG, Flanco și alte magazine
”Ca de obicei, în primul rând clienții trebuie să fie atenți de unde cumpără, să fie un magazin cunoscut, securizat. În al doilea rând, ei trebuie să fie atenți și la datele preconizate de livrare și, de ce nu, să compare prețurile cu alte oferte din piață și chiar dinainte de Black Friday. Cum alegem cele mai bune oferte de Black Friday nu ține de client, ține de retailer. Compararea prețurilor între magazine este însă o modalitate bună”, a explicat acesta.
De asemenea, președintele Asociației Române a Magazinelor Online recomandă cumpărătorilor să aibă deja plasate produsele în coșul de cumpărături, astfel încât să nu rateze momentul atunci când se dă startul reducerilor.
Anul acesta se estimează că românii vor face cumpărături online în valoare totală de aproximativ 9,76 miliarde de euro, o cifră asemănătoare cu cea din anul precedent, potrivit PayU GPO România. Pentru anul 2024, se preconizează vânzări în mediul online în valoare totală de peste 10 miliarde de euro.