De unde provine rușinea de propriul corp și cum putem să vindecăm imaginea negativă pe care o avem

Cum poți vindeca sentimentul de rușine pentru propriul corp.
De unde provine rușinea de propriul corp și cum putem să vindecăm imaginea negativă pe care o avem

De unde provine rușinea de propriul corp și cum putem să vindecăm imaginea negativă despre prorpiul corp. În primul rând, să ne imaginăm, cum ar fi să trăim într-o lume fără selfie-uri și idealurile nerealiste din societatea modernă.

Dacă am putea adopta această perspectivă zilnic, poate am fi mai puțin sensibilă la unele idealuri care creează o imagine corporală dăunătoare și negativă. Femeile și fetele tinere trăiesc acum într-o societate modernă în care corpurile lor definesc cine sunt.

De unde provine rușinea de propriul corp. Principalele cauze

Din cauza standardelor impuse de societatea modernă, adolescentele sunt îngrozite de ideea că ar putea să se îngrașe. Rușinea de propriul corp este cauzată în primul rând de mass-media. Canalele diferite din social mediareamintesc continuu despre diversele produse dietetice noi de pe piață și despre valoarea pierderii în greutate.

Femeile de astăzi se confruntă în fiecare zi cu imagini imposibile de frumusețe când se uită la televizor sau când răsfoiesc o revistă. Fetele și femeile tinere se simt inevitabil nesigure în ceea ce privește corpul și aspectul lor fizic. Din această cauză cred că trebuie să-și schimbe corpul pentru a câștiga stima de sine. Un sondaj recent a constatat că doar 2% dintre femeile din lume s-ar descrie ca fiind „frumoase”.

Această imagine a perfecțiunii imposibile este întărită mai des decât este criticată, așa că trebuie să găsim o modalitate de a riposta.

Dacă te-ai confruntat deseori cu toate aceste nesiguranțe, iată cum poți vindeca imaginea negativă despre tine.

Cum vindeci imaginea negativă pe care o ai despre tine

1. Vorbește despre problema ta

Sentimentul de rușine crește și devine tot mai mare pe măsură ce dorești să îl ascunzi. Singura modalitate prin care poți minimiza sentimentele rușinoase este să le dezvăluiești. Presiunea societății, în special ideea de a arăta perfect, poate afecta iremediabil. Este dificil să faci față presiunii, când simți că ai eșuat pentru că nu ai atins standardele imposibile. Odată ce împărtășești tot ce simți, poți începe să îți dai seama cum ai putea să le combați.

2. Cunoaște-ți limitele

Este bine să fii o persoană perfecționistă, dar întotdeauna trebuie să îți cunoști limitele. Tratează tulburările de alimentație și alimentația dezordonată. Este bine să ai un stil de viață sănătos, acest lucru te ajută în primul rând să te menții în formă. Dar nu este bine să tinzi la o imagine nerealistă, la care nu vei putea ajunge.

3. Vorbește cu persoanele în care ai încredere

Sigur că nu poți vorbi despre sentimentele tale cu oricine. Persoanele nepotrivite, care nu te înțeleg ar putea să îți amplifice ceea ce simți. În schimb, identifică anumite persoane din viața ta în care ai încredere și știi că te vor sprijini mereu. Aceștia ar putea fi părinții tăi, câțiva prieteni apropiați sau chiar un terapeut. Aceștia sunt oamenii alături de care ar trebui să te simți în siguranță când vorbești și cu care devii vulnerabil. Sun persoanele care te apreciază necondiționat și nu te vor judeca.

Citește și cum să ai mai multă încredere în tine. 5 sfaturi de la psihologi

9 0 note
Ți plăcut articolul? Dă și tu o notă

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.