Drumul spectaculos din România care duce către stațiunea cu cel mai pur aer. Zici că ești în Elveția

Transfăgărășanul Ardealului se găsește în județul Bistrița-Năsăud.
Drumul spectaculos din România care duce către stațiunea cu cel mai pur aer. Zici că ești în Elveția

Frumusețile României sunt nenumărate, de la peisajele superbe de munte sau podiș, la uimitoarea Deltă a Dunării și până la plajele sălbatice de pe Litoralul Mării Negre. Fiecare dintre ele are un farmec aparte și ne putem numi norocoși că țara noastră este înzestrată cu asemenea minunății. Doar că dezinteresul autorităților față de domeniile turismului și infrastructurii face să fim cu decenii în urmă comparativ cu țările din vestul Europei, deși potențialul noastru este unul uriaș. Există totuși și zone unde s-au investit sume considerabile pentru dezvoltare, iar rezultatele au început să se vadă.

Drumul spectaculos din România care duce cătrea stațiunea cu cel mai pur aer

Județul Bistrița-Năsăud este cunoscut drept „Poarta Transilvaniei”. Aici, între Maramureș și Bucovina, găsim tot ce ne trebuie. Într-un peisaj copleșitor și o tradiție culturală autentică, oamenii locului ne primesc mereu cu brațele deschise și cu omenie.

Este un județ cu un potențial turistic uriaș, iar autoritățile locale au încercat să profite de oportunitate și au accesat fonduri europene pentru dezvoltarea tuturor palierelor. Astfel, au fost refăcute clădirile de patrimoniu, iar drumurile către destinațiile turistice au fost reabilitate.

Micul Transfăgărășan din Ardeal

În Bistrița-Năsăud regăsim și Transfăgărășanul Ardealului, un drum spectaculos care șerpuiește spre stațiunea Colibița, cunoscută pentru cel mai curat aer de la noi din țară.

„Un mic Transfăgărășan de Bistrița, da, iar cei care vin aici pot să se bucure de el, sunt curbe uimitoare atât din drumul care vine de la Prundul Bârgăului, cât și pe drumul Blajului, pe cealaltă variantă a drumului, care merge înspre Mureșenii Bârgăului și Tiha.

Deci în toată zona asta, când avem versant atât de abrupt, s-au săpat foraje până la 25-30 de metri adâncime, sunt câteva sute de piloni, vreo 300 de piloni, din beton armat, care fixează drumul împotriva alunecărilor de teren. În schimb, în cealaltă parte, în zona versantului, s-a tăiat în versant, s-a rupt din versantul de piatră și pentru faptul că există riscul să cadă pietre mai departe, s-a stabilizat cu plasă stabilizatoare, s-a dat și cu un strat de amorsă din ciment care să stabilizeze acolo pietrele și putem spune că prin această investiție, siguranța este ca și în Elveția” – a declarat Bogdan Ivan, senator de Bistrița, la Digi24.

Micul Transfăgărășan

Satul Colibița, strămutat pe dealurile din apropiere pentru amenajarea unui lac

Aerul din Colibița este foarte bogat în ozon, iar primele informații despre proprietățile sale curative au început să apară încă din 1883. Se spune că atunci, o tânără din Bistrița s-a vindecat de tuberculoză datorită aerului de aici.

În vremea comunismului, mai exact în 1979, satul Colibița a fost strămutat pe dealurile din apropiere pentru a face loc în vale unui lac de acumulare. Loacalnicii sunt convinși că și acum pe fundul lacului se regăsesc vechile locuințe. Mai mult, unii spun chiar că atunci când apa scade foarte mult se poate observa crucea de pe turla bisericii.

„Aici era un drum îngust, rău și construit prin anii 1970 când s-a construit barajul de la Colibița în 60-70, deci asta era. După ce s-a făcut investiția asta, suntem în stadiul în care v-am spus – Colibița a început să renască efectiv și tot mai mulți oameni ne sună, nu reușesc să găsească cazare, adică ajungem să fim noi agenți de turism, cei care avem cunoștințe în zonă, pentru oamenii care vor să se cazeze”, spune senatorul.

Lacul Colibița

Dezvoltarea zonei a fost posibilă cu ajutorul fondurilor europene

Bogdan Ivan spune că dacă nu ar fi fost fondurile europene care să îi ajute la dezvoltarea infrastructurii, zona nu ar fi cunoscut o asemenea dezvoltare.

„Aici era așa cum vedeți, drumul rău pe care am venit noi până acum, așa era înainte. Dacă nu erau acești bani europeni care să dea posibilitatea județului nostru să-i acceseze și să aducă peste 78 de milioane de euro doar pe acest tronson de drum, vă spun că era bugetul nostru pe următorii 200 de ani. Nu aveam nicicum posibilitatea să facem aceste drumuri, pentru că sunt lucrări foarte complexe și foarte costisitoare din punct de vedere al costurilor.

Nu poți să compari o lucrare de anvergura asta, făcută la munte, la noi, cu un drum făcut la câmpie, unde e simplu, faci o fundație și costurile sunt cu totul altele. Și dacă nu aveam oportunitățile prin POR, dacă nu exista o colaborare foarte bună cu cei de la ADR Nord-Vest, era aproape imposibil să fie acești bani aduși aici în Bistrița-Năsăud”, recunoaște senatorul.

Rămâi la curent cu ultimele materiale exclusive și noutăți despre tot ce te interesează, pe Canalul nostru de WhatsApp!

Urmăriți EGO.ro și pe
De ce nu se mai implică Larisa Udilă în proiecte TV
9.3 3 note
Ți plăcut articolul? Dă și tu o notă

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *