Sonia Trifan pregătește noua colecție pentru Bukarest Fashion Week. Designerii români, între pasiune și lipsa resurselor: „Cei de afară au atât de multe”. EXCLUSIV - Ego.ro

Sonia Trifan pregătește noua colecție pentru Bukarest Fashion Week. Designerii români, între pasiune și lipsa resurselor: „Cei de afară au atât de multe”. EXCLUSIV

Sonia Trifan vorbește despre noua sa colecție pentru Bukarest Fashion Week și despre lupta designerilor români pentru a-și face loc în fața giganților internaționali
Sonia Trifan pregătește noua colecție pentru Bukarest Fashion Week. Designerii români, între pasiune și lipsa resurselor: „Cei de afară au atât de multe”. EXCLUSIV

În iulie a avut una dintre cele mai reușite prezentări de la Bukarest Fashion Week, iar acum lucrează la colecția pe care o va prezenta la ediția de iarnă a evenimentului de modă. Sonia Trifan, căci despre ea este vorba, nu stă locului nici măcar o clipă, jonglând între proiecte, activități și viața personală. Ne-a povestit ce urmează pentru ea și ce provocări întâmpină designerii din România.

Sonia Trifan pregătește colecția pentru Bukarest Fashion Week

La ediția din iulie a evenimentului de modă Bukarest Fashion Week, Sonia Trifan a prezentat o colecție la care a muncit luni de zile, cu creații lucrate manual, momente artistice și multă implicare. Între timp, a început o nouă etapă în viața sa profesională: a gândit și realizat costumele pentru piesa de teatru „În timp ce ea era pe ducă”, iar alte proiecte sunt deja în plan.

Dar nu se oprește doar la atât, pentru că, după cum dezvăluia în trecut, nu are timp de stat. Așa că celebra creatoare de modă a început deja pregătirile pentru Bukarest Fashion Week, ediția de iarnă, și, în exclusivitate, ne-a dezvăluit care va fi tema centrală a noii sale colecții.

„Am început să pregătesc noua mea colecție pentru Bukarest Fashion Week, care va fi în prima săptămână din decembrie, și sunt extrem de fericită. Nu vreau să dezvălui foarte mult, dar un pic din magia teatrului, pentru că acum are o amprentă destul de pregnantă asupra mea, va fi și pe podium.

Colecția este ceva la care lucrez de două săptămâni, doar ca idee de concepere a show-ului, dar va fi ceva, eu zic, unic, care nu a mai fost niciodată în România. Și îmi doresc foarte mult, pentru cei care o să fie în publicul de la Bukarest Fashion Week, să fie, într-adevăr, ceva extraordinar, nu doar o prezentare simplă de modă”, ne-a spus, cu entuziasm, Sonia Trifan.

Provocările designerilor români: „Uneori te simți nemulțumit”

Sonia Trifan are darul de a transforma fiecare prezentare de modă într-un adevărat spectacol. Iubește să vadă rezultatul și aprecierea publicului, dar recunoaște că nu este nici pe departe atât de simplu precum ar putea părea de acasă. Atât pentru ea, cât și pentru ceilalți designeri români, poate fi uneori dificil să se ridice la standardele celor din afară, ba chiar să le depășească.

„Poate din unele puncte de vedere se spune că noi, generația noastră de designeri, suntem răsfățați, că avem acces la tot ce înseamnă internet, cunoaștere. Dar, în același timp, eu spun că este și un pic în detrimentul nostru, pentru că ce se mai poate inventa în acest moment în materie de modă, de show-uri, de a construi și de a aduce moda în statutul de artă?

Pentru că este aproape totul explorat. Și cei de afară, designerii de afară, au atât de multe resurse materiale, încât, poate, uneori noi, cei din țările astea mai micuțe, care nu avem asemenea resurse, minunățiile pe care ei le au, suntem uneori puși în anumite conuri de umbră”, a subliniat Sonia Trifan.

Toți acești factori adunați pot sădi frustrări în sufletul unui designer român, dar, chiar și așa, Sonia Trifan nu s-a lăsat niciodată copleșită. A căutat, prin toate mijloacele, să-și îmbunătățească atât creațiile, cât și modul în care le pune în scenă, demonstrând că succesul vine atunci când îți dorești cu adevărat.

„Uneori te simți un pic, nu neapărat frustrat, dar nemulțumit, pentru că poate alți designeri foarte mari au în spatele lor niște agenții mari de publicitate, niște case de modă cu nume foarte mari, unde sunt extrem de multe ‘zerouri’ investite într-un show de modă al lor.

Până când noi, cei de aici din România cel puțin, ne producem singuri toate show-urile, toate ținutele, imaginea. Adică noi nu avem niciun director de publicitate, de imagine, nu avem alți designeri cu care să ne consultăm.

Și de foarte multe ori, când reușim să facem ceva care nu este doar un simplu show, e o bucurie. Pentru că toți ne dorim să facem în munca noastră și mai multe lucruri, să ne autodepășim. Și sper ca de data aceasta să mă autodepășesc, să-mi fie mai greu data viitoare să depășesc show-ul acesta”, a încheiat Sonia Trifan.

Rămâi la curent cu ultimele materiale exclusive și noutăți despre tot ce te interesează, pe Canalul nostru de WhatsApp!

Urmăriți EGO.ro și pe
Andra Gogan, de la viața în cămin la visul american. A mizat totul pentru „Sirenele”: „Am început cu 100.000 de euro și am ajuns la un milion”
10 1 note
Ți plăcut articolul? Dă și tu o notă

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *