Regizorul filmului în care Loredana are un rol de neuitat aruncă bomba! ”Lansăm propria platformă de streaming” - Ego.ro

Regizorul filmului în care Loredana are un rol de neuitat aruncă bomba! ”Lansăm propria platformă de streaming”

Anghel Aron Florian, regizorul filmului în care apare și Loredana, face dezvăluri incredibile despre viitorul cinematografiei românești.
Regizorul filmului în care Loredana are un rol de neuitat aruncă bomba! ”Lansăm propria platformă de streaming”

Anghel Aron Florian, regizorul fimului ”Cine nu e gata” în care apar staruri precum Loredana sau Daniela Nane a făcut, în exclusivitate pentru EGO, o serie de dezvăluiri cât se poate de interesante. Iar unele dintre acestea par să pună industria filmului din România pe un nou făgaș, cu atât mai mult cu cât el vine cu o experiență amplă în lumea digitală. Mai exact, Anghel Aron Florian nu exclude idea de a lansa o platformă de streaming românească care, în timp, să concureze marile platforme internaționale.

Ai făcut un film… Dar de ce ai vrea sa bagi atâția bani într-un film? Unde ai ajuns cu suma investită?

După 500 de mii de euro n-am mai… N-am mai socotit.. Mai sunt aproape 100 de mii plus.

Și o să-i scoți doar din cinematografie?

Nu, sub nicio formă. Nu, nu așa funcționează industria. Și privesc dintr-o perspectivă foarte simplă. Unu! E o investiție în timp. Se va amortiza în timp. Doi la mână, reputația pe care noi o construim, șa nivelul pe care îl livrăm, calitativ, o să ne preceadă. Și de acolo vin și bani. În sensul în care obținem mai ușor tot pe producții, mai ușor pe finanțări, pentru că deja există un produs care certifică munca noastră.

Dar cel mai important aspect, cred eu, e că se construiește brand-ul. Și hai să luăm, de exemplu, David Lynch sau Christopher Nolan sau orice alt regizor mare. Cum scoate un film, te duci și-l vezi pentru că știi ce livrează regizorul ăla. Eu sunt așa la primul. Dar speranța mea și ambiția mea e că după două, trei, patru filme, oamenii să mergă la cinema și să înțeleagă semnătura mea, cum s-ar spune.

Ce aduci nou în peisajul acesta destul de populat și de regizori și de producții mari cu sponsorizări uriașe?

Din ce știu eu, și nu că a contat foarte mult, dar din ce știu eu, este primul film autohton în large format. Asta unul la mână. Construit și filmat pe un large format. În sensul în care imaginea, estetica, este special compusă pentru ecranul mare. Se vede bine și pe ecran mic acasă, nu este nicio problemă, însă imersivitatea și compoziția din imagine cred că e neegalată, cel puțin în ultimii 10, 15, 20 de ani.

Dar, sound design-ul, care pentru mine este foarte important, are un nivel pe care eu nu l-am întâlnit până acum în filmul românesc, de după Revoluție, pur și simplu. Mă refer la muzică, care e original compusă cu instrumentiști, cu viori, cu violoncel, înregistrată în studio, totul în compoziție originală. Mă refer și la partea de mixing, care e făcută în sistem Dolby Atmos, 5 plus 1, 7 plus 1 și sunetul se aude așa cum îl auzi la orice fel de film din afară.

Și fiind în large format, vei gândi să vină și Netflix-ul, HBO-ul, sau știu eu, privat…

În principiu, da. Normal că asta e un scop… Dar acum depinde de condiții. Pentru că și acolo sunt niște termeni. Trebuie să atingi un anumit număr de spectatori în cinema, ca pe urmă să intre niște discuții pentru streaming și în funcție de aceste statistici și cifre ajungi la o înțelegere, cumva. Trebuie să ajungă. Pentru noi, important este să reușim să lansăm propria platformă de streaming.

Asta ne dorim. Asta e cu bătaie lungă.  De fapt, asta dorim. Să lansăm propria platformă de streaming dedicată producătorilor independenți cu content original, unde abonații sunt și producători, să zicem, într-o oarecare măsură.

Tu ești regizor debutant. Ai investit enorm. De unde ai avut suma necesară?

O parte din bani au fost câștigați de mine în ultimii ani. Din scenaristică și din partea asta de IT, hardware, dezvoltare de software la comandă. Ce am făcut pe compania asta, în spatele filmului, pentru că am două afaceri. Una e pe IT și una e pe producție film. Iar o parte și mai semnificantă de la investitori crypto care s-au alăturat unei comunități.

Cu ce actor a fost greu să lucrezi?

Cu niciunul. N-am avut nicio problemă. Ba mai mult că nu am dat mai mult de două, trei duble la fiecare scenă. Pentru că totul a fost pregătit foarte minuțios în avans și metodologia aplicată ne-a ușurat munca.

Câți ați filmat?

29-30 de zile în total.

Înțeleg că Ioanei, actrița principală, i-ai cerut să fie pregătită un an întreg pentru acest film.

Da, da, da. Pentru că consider că așa am început să lucrez în afară, așa am participat și eu la câteva proiecte în trecut și atunci nivelul ăsta de commitment se vede pe ecran și o să-l vedeți acolo. Faptul că în fiecare zi trăiești și viețuiești personajul ăla și începi să-l gândești ca personajul său, te miști ca personajul timp de săptămâni și luni de zile, înseamnă fenomenal de mult și se vede pe ecran. Una e să repeți mecanic și te duci și ai scăpat de text și ți-ai luat alt job și alta e să-l trăiești și o să vedeți pe ecran diferența.

Ai niște nume mari în film. Ai Loredana, ai Daniela Nane…. Cum le-ai convins?

Le-a plăcut scriptul, probabil. Le-a plăcut provocarea. S-a ocupat și Ada Vertan, care este producătorul acestui film. A discutat, l-am propus și s-a întâmplat.

Rămâi la curent cu ultimele materiale exclusive și noutăți despre tot ce te interesează, pe Canalul nostru de WhatsApp!

Urmăriți EGO.ro și pe
Tags:
Andra Gogan, de la viața în cămin la visul american. A mizat totul pentru „Sirenele”: „Am început cu 100.000 de euro și am ajuns la un milion”
9 0 note
Ți plăcut articolul? Dă și tu o notă

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *