Stimulent inserție 2022: Acte necesare, valoare şi condiţii de acordare

Iată tot ce trebuie să știe persoanele care doresc să depună actele pentru acordarea stimulentului de inserție 2022

Scris de: Dana Cazacu

21 Mar. 2022

Stimulent inserție 2022: Acte necesare, valoare şi condiţii de acordare

Stimulent inserție 2022, tot ce trebuie să ştii despre principalele modificări ce au fost făcute în ceea ce priveşte acordarea acestui venit. Părinții care se întorc mai repede la muncă, din concediu de creștere copil, beneficiază de acest stimulent, conform legislației în vigoare, Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 111/2010.

Acest stimulent nu se cumulează cu indemnizația pentru creștere a copilului şi trebuie solicitat de părintele în cauză, deoarece nu se acordă automat, în locul indemnizației de creștere. Iată tot ce trebuie să știi despre stimulentul de inserție 2022, care este valoarea acestuia, care sunt condițiile de acordare, precum și ce acte sunt necesare.

Actele necesare, valoarea și condițiile de acordare a stimulentului de inserție 2022

Actele necesare, valoarea și condițiile de acordare a stimulentului de inserție 2022
Tot ce trebuie să știi despre acordarea stimulentului de inserție 2022

Stimulentul de inserție 2022 a fost majorat. În prezent, valoarea acestuia este de 1500 lei. Suma a crescut cu 850, de la 650 lei. Această majorare se aplică numai în cazul părintelui care revine la locul de muncă înainte ca bebelușul să împlinească vârsta de șase luni în cazul copilului sănătos și 1 an în cazul copilului cu handicap.

Părinţii care se întorc la locul de muncă după împlinirea vârstei de 6 luni a copilului, respectiv 1 an în cazul copilului cu dizabilități vor primi doar 650 de lei.

Perioada de acordare a stimulentului de inserție 2022 este până la împlinirea vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu dizabilități.

Acte necesare stimulent de inserție 2022

Pentru a beneficia de stimulent de inserție 2022, părintele care se întoarce mai repede la muncă, trebuie să depună următoarele documente:

  • cerere (Anexa la HG nr.449/2016)
  • actul de identitate al solicitantului (copie si original);
  • actul de identitate al celuilalt părinte (copie si original);
  • certificatul de naștere al copilului pentru care se solicită dreptul (copie și original);
  • hotărârea judecătorească de încredințare în vederea adopției sau de încredințare a adopției,
  • hotărârea judecătorească sau hotărârea comisiei pentru protecția copilului pentru măsura plasamentului în regim de urgență (copie și original);
  • certificat căsătorie (copie si original);
  • adeverință tip eliberata de angajator, din care sa rezulte că persoana îndreptățită :
    a) a beneficiat de concediu de maternitate (pre și postnatal), (să se precizeze perioada),
    b) a realizat venituri salariale supuse impozitului pe venit, potrivit Codului Fiscal, timp de 12 luni anterior datei nașterii copilului;
    c) realizează venituri în prezent, cu precizarea datei (zi/luna/an) de reluare a activității;
  • declarația celuilalt părinte care se completează în fața funcționarului;
  •  alte acte solicitate, după caz
  • pentru plata în cont bancar: extras de cont.

Stimulent inserție 2022 – condiții de acordare

Iată care sunt persoanele care au dreptul la stimulent de inserție 2022 și care sunt condițiile de acordare a acestuia:

1) începând cu ziua următoare celei în care persoana îndreptățită îşi reia activitatea profesională, după terminarea concediului de maternitate şi realizează venituri supuse impozitului pe venit, potrivit prevederilor codului fiscal, dacă cererea este depusă în termen de 60 de zile lucrătoare de la această dată;
2) de la data nașterii copilului, dacă cererea este depusă în termen de 60 de zile lucrătoare de la acea dată, în cazul persoanelor care nu îndeplinesc condițiile, conform legii, pentru acordarea concediului de maternitate şi a indemnizației aferente. În cazul în care îndeplinesc condițiile pentru a primi indemnizație pentru creșterea copilului, stimulentul se acordă după expirarea zilelor aferente concediului postnatal.
3) de la data adopției, a instituirii tutelei, plasamentului sau încredințării, dacă cererea este depusă în termen de 60 de zile lucrătoare de la data la care s-au aprobat ori, după caz, s-au instituit măsurile de protecție a copilului;
4) de la data depunerii cererii, pentru toate celelalte situații, inclusiv pentru cazul în care cererea a fost depusă peste termenele prevăzute la lit. a), b) si c);
5) începând cu ziua următoare celei în care beneficiarul indemnizației pentru creșterea copilului realizează venituri supuse impozitului pe venit, potrivit prevederilor codului fiscal, si plata acesteia se suspendă, dacă cererea este depusă în termen de 30 de zile de la această dată.

9.7 3 note
Ți plăcut articolul? Dă și tu o notă

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.