Lidl renunță la importuri. Doar roșii românești în toate magazinele din țară

Lidl

Lidl, cel mai mare lanț de retail alimentar din România, anunță că, începând de joi, 19 iunie 2025, va comercializa exclusiv roșii produse local în toate magazinele sale. Retailerul german reușește astfel o performanță notabilă în contextul pieței alimentare din România, înlocuind complet importurile cu marfă provenită din țară. Acest lucru este posibil datorită unui parteneriat extins cu 18 cooperative agricole locale, care reunesc 100 de producători din opt județe. Potrivit companiei, roșiile românești vor fi disponibile pe o perioadă cât mai lungă din sezon, iar toți furnizorii trebuie să respecte standarde stricte de calitate și siguranță alimentară. Măsura vine în sprijinul agriculturii autohtone și este susținută de o strategie care vizează predictibilitate pentru fermieri, calitate pentru consumatori și sustenabilitate pentru mediu.

Rețea națională de producători locali

Pentru a acoperi întreaga cerere de roșii, Lidl colaborează cu 18 cooperative agricole locale. Acestea reunesc aproximativ 100 de producători din opt județe: Dâmbovița, Galați, Giurgiu, Teleorman, Timiș, Iași, Alba și Prahova. Prin acest parteneriat, roșiile ajung proaspete pe rafturile tuturor magazinelor Lidl din România, fără a mai fi nevoie de importuri.

„Faptul că, începând cu data de 19 iunie, putem oferi un sortiment 100% românesc de roșii este un rezultat excelent, mai ales în contextul provocărilor cu care se confruntă zi de zi producătorii locali, așa cum sunt schimbările climatice și fenomenele meteo extreme. Parteneriatele pe termen lung pe care le-am construit cu aceștia înseamnă predictibilitate pentru întreaga perioadă de recoltare, acces la o piață de desfacere stabilă și posibilitatea de a-și dezvolta afacerea sustenabil, cu grijă față de clienți și de mediu. Iar colaborarea cu Lidl înseamnă mai mult decât livrarea unei cantități – înseamnă și respectarea unor standarde stricte de calitate, pe care le verificăm prin analize constante ale produselor puse la vânzare”, a declarat Georgiana Radu, Director Național Achiziții și membru în Consiliul de Conducere Lidl România.

Standardele de calitate, o condiție de bază

Producătorii care livrează roșii către Lidl trebuie să respecte cerințe stricte privind calitatea și siguranța alimentară. Pentru a se putea conforma, aceștia trebuie să dețină certificarea GLOBAL G.A.P., un standard internațional care atestă aplicarea bunelor practici agricole.

În plus, Lidl analizează și testează constant produsele vândute. În anul 2024, compania a efectuat 2935 de analize pentru legume și fructe, cu peste 600 mai mult decât în anul precedent. Iar în primele cinci luni din 2025, au fost realizate deja 889 de analize.

Pentru roșiile românești, între 1 martie și 4 iunie 2025, au fost efectuate peste 50 de analize. Acestea sunt ajustate în funcție de categoria de risc a produsului și vizează detectarea pesticidelor și a altor contaminanți. Dacă produsele nu respectă aceste standarde, ele nu sunt puse la vânzare.

Un angajament pentru agricultura românească

În 2024, Lidl a colaborat cu peste 500 de producători români pentru întreg sortimentul de produse alimentare. Totodată, compania a susținut și exportul de produse românești în alte țări din Europa, prin rețeaua Lidl. Valoarea totală a acestor exporturi a fost de aproximativ 63 milioane de euro, de aproape trei ori mai mult decât în 2023.

Prin această inițiativă, Lidl demonstrează că este posibil ca un lanț de retail de talie internațională să susțină fermierii locali și, în același timp, să ofere produse de calitate consumatorilor. Decizia de a vinde exclusiv roșii românești în plin sezon reprezintă un exemplu de colaborare eficientă între mediul privat și agricultura autohtonă.

Un exemplu pentru alți retaileri

Măsura adoptată de Lidl ar putea deveni un model pentru alți mari jucători din retailul alimentar din România. Sprijinirea producătorilor locali prin parteneriate pe termen lung, predictibilitate în achiziții și respectarea unor standarde de calitate stricte pot aduce beneficii pentru toți: agricultori, comercianți și consumatori deopotrivă.

Pentru clienți, acest lucru înseamnă acces la produse proaspete și sigure. Pentru fermieri, înseamnă o sursă sigură de venit și posibilitatea de a-și crește afacerea. Iar pentru România, înseamnă dezvoltarea unei agriculturi locale capabile să concureze cu importurile.

Lidl arată că tranziția către produse 100% românești este posibilă – cel puțin în cazul roșiilor – atunci când există voință, planificare și colaborare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cele mai populare

Am rămas însărcinată cu un coleg de muncă după o aventură de-o noapte. Când a aflat, nu a mai vrut să audă de mine pentru că este căsătorit

EGO - povestea ta

Am rămas însărcinată cu un coleg de muncă după o aventură de-o noapte. Când a aflat, nu a…

Nu cred că mi-aș dori să-și lase familia pentru mine, dar cred că mi-ar fi plăcut să simt puțin sprijinul lui acum. La urma urmei,…
Ce notă a luat CTP la BAC. Cunoscutul gazetar a făcut publică media obținută

Celebrități din România

Ce notă a luat CTP la BAC. Cunoscutul gazetar a făcut publică media obținută

Cristian Tudor Poepscu a dezvăluit ce notă a obținut la examenul de Bacalaureat. [...]Citește mai mult... from Ce notă a luat CTP la BAC. Cunoscutul…
Îmi înşel soţul cu şeful meu de aproape doi ani. Chiar el m-a împins să fac asta

EGO - povestea ta

Îmi înşel soţul cu şeful meu de aproape doi ani. Chiar el m-a împins să fac asta

Îmi înșel soțul cu șeful meu și nu mă simt vinovată. Partea tristă e că tocmai el e cel care m-a împins spre asta. [...]Citește…

Cele mai noi știri

Tatăl unui băiețel și fost instructor de conducere defensivă, Marian Andrei de la „I Like IT” avertizează părinții: „Degeaba ți-ai luat mașină scumpă”. Greșeala pe care o fac mulți. EXCLUSIV

Exclusiv Ego.ro

Tatăl unui băiețel și fost instructor de conducere defensivă, Marian Andrei de la „I Like…

Mulți îl cunosc pe Marian Andrei drept prezentatorul emisiunii „I Like IT” de la Pro TV. Dincolo de lumina reflectoarelor, însă, el a fost pilot…
Auchan dă startul Black Friday 2025: peste 1.500 de produse cu reduceri de până la 50% în magazine și pe auchan.ro

Fashion and shopping

Auchan dă startul Black Friday 2025: peste 1.500 de produse cu reduceri de până la 50% în…

Auchan România anunță lansarea campaniei Black Friday 2025, care se va desfășura în perioada 5–18 noiembrie, atât în magazinele fizice, cât și online, pe auchan.ro.…
Adrian Nartea, tatăl a două fete, vorbește despre frumusețea modernă și operațiile estetice: „Sunt utile, important este când vrei să ți le aplici și de ce”. EXCLUSIV

Exclusiv Ego.ro

Adrian Nartea, tatăl a două fete, vorbește despre frumusețea modernă și operațiile…

Adrian Nartea explică de ce nu toate modificările estetice sunt necesare, cum decizi cu adevărat dacă ai nevoie și ce rol joacă percepția noastră despre…