Alimentul care îți fură energia și te face să te simți mereu obosit. Îl consumă majoritatea românilor

Nu doar efortul fizic sau intelectual te poate face să te simți obosit toată ziua. Uneori, chiar lucruri la care te aștepți cel mai puțin pot să-ți afecteze energia.
Alimentul care îți fură energia și te face să te simți mereu obosit. Îl consumă majoritatea românilor

Există o mulțime de motive pentru care te-ai putea simți obosit toată ziua. Poate nu ai dormit suficient, poate ai muncit peste program sau ai făcut efort la sala de forță. Mai sunt, apoi, unele probleme medicale, de natură psihologică sau hormonale, care te pot face să te simți obosit, aparent fără motiv. Dar puțini se gândesc că și dieta poate avea un rol în asta. Și mai puțini știu care este alimentul care îți fură energia și te face să te simți mereu obosit.

Unele alimente au acest efect, de a te face să te simți obosit după ce le consumi. Cauza probabilă este aceea că sunt greu de digerat, iar sistemul digestiv va consuma multă energie pentru a procesa aceste alimente.

Alimentul care îți fură energia și te face să te simți mereu obosit

Un studiu recent a asociat consumul de carne procesată cu oboseala mintală și fizică. În studiul care a fost publicat în revista Nutrients, cercetătorii au examinat 20 de adulți tineri cu vârsta între 20 și 30 de ani, analizându-le microbiomul intestinal pentru a vedea cum se leagă pe de o parte de energia și oboseala mintală, iar pe de altă parte, de energia și oboseala fizică.

Ei au descoperit că doar carnea procesată era tipul de aliment asociat cu modificări ale acestor niveluri de energie. Studiul, însă, nu a investigat dacă doar consumul de carne procesată a fost elementul care a cauzat aceste efecte.

„Descoperim că indivizii care consumă mai multă carne procesată au un risc mai mare să raporteze că sunt în mod normal obosiți mental”, spune autorul studiului Ali Boolani.

„Cu ceva de genul acesta, este foarte dificil să găsim cauzalitate. Am găsit o relație și nu știm dacă una o provoacă pe cealaltă.”

În cele din urmă, cercetătorii spun că este nevoie de mai multe cercetări în acest sens.  Autorul studiului, Lauri O. Byerley, adaugă: „Acesta a fost un studiu pilot pentru a încuraja alți cercetători să se uite la asta și să vadă dacă găsesc o relație similară.”

Câtă carne procesată poți consuma în siguranță

Cu toate acestea, reducerea consumului de carne procesată va fi probabil benefică pentru sănătate în orice caz. Samantha Cassetty, expertă în nutriție, cu accent pe bunăstarea mentală și co-autor al cărții Sugar Shock, explică pentru Eat This, Not That! că, deși consumul acestor alimente din când în când este probabil bun, cercetările nu sunt clare cu privire la cât de multă carne procesată poți consuma în siguranță.

„Dacă vrei să mănânci o bucăţică mică de slănină din când în când, probabil că nu este mare lucru. Dar aș descuraja ca aceste alimente să facă parte din dieta ta obișnuită”, spune ea. „Atunci când schimbi alimente puternic procesate cu alimente integrale nutritive și accentuezi alimentele pe bază de plante, îți poate îmbunătăți diversitatea microbiomului, îți poate reduce riscul de apariție a numeroase boli și îți poate oferi mai multă energie.

Carnea procesată poate avea efecte negative asupra sănătății. Poate crește riscul de boli de inimă și chiar îți poate scurta viața. Tocmai de aceea este bine să eviți alimentul care îți fură energia și te face să te simți mereu obosit.

7.3 73 note
Ți plăcut articolul? Dă și tu o notă

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.