Ce alimente poți consuma în postul Crăciunului. Lista produselor de post

A început postul Crăciunului, un motiv în plus pentru cei care vor să mănânce sănătos. Proteinele din carne pot fi înlocuite cu cele vegetale.
Ce alimente poți consuma în postul Crăciunului. Lista produselor de post

Postul Crăciunului era foarte important pe vremea bunicilor noastre și la țară, femeile îl țineau cu sfințenie. În timp însă, s-a constatat că ceea ce oamenii respectau cu strictețe privind restricțiile alimentare din post, s-a dovedit, de fapt, a fi foarte sănătos pentru organism. Iată, așadar, ce alimente poți consuma în postul Crăciunului.

Ce poți mânca în post. Idei și sfaturi utile

Postul Crăciunului începe pe 15 noiembrie și se termină pe 24 decembrie, în Ajunul de Crăciun. Durata lui este de 40 de zile, iar în această perioadă, regulile bisercești impun o serie de restricții alimentare.

În principiu, restricțiile alimentare privesc orice aliment care provine de la animale. Asta se referă la orice fel de carne sau produse din carne inclusiv mezeluri, pate sau pastă de carne. De asemenea, sunt interzise ouăle și produsele ce conțin ouă, precum și lactatele. Practic, niciun aliment care provine de la animal nu este permis în această perioadă.

Ce alimente poți consuma în postul Crăciunului

Însă în unele zile ale postului este „dezlegare la pește”, adică este permis a se consuma pește și produse alimentare înrudite.

Deși este o cutumă bisericească, în realitate, are un efect benefic asupra corpului. Oganismul are, astfel, ocazia unei detoxifieri, a unei regenerări.

Atenție însă, atunci când reîncepem să consumăm alimentele de origine animală. Este deja un lucru foarte cunoscut că în noaptea de Ajun, oamenii fac excese, iar după o perioadă de 40 de zile de post și alimentație restrictivă, un exces te va trimite diect la Camera de gardă, cu indigestie și, eventual, o criză biliară.

Așadar, ce alimente poți consuma în postul Crăciunului, fără să îți faci rău. Este vorba despre fructe și legume, pe care le poi găti în diferite feluri sau char deserturi delicioase.

Atenție la deficitul de proteine

Însă medicii mai atrag atenția că lipsa produselor de origine animală ne-ar putea lipsi de proteină, care este extrem de importantă în funcționarea organismului. Pentru a nu ajunge la probleme de sănătate, putem înlocui proteina animală cu cea vegetală. Pe aceasta o putem obține din ciuperci, fasole, linte, soia etc.

Alte alimente permise ce pot fi preparate în diferite forme sunt mazărea, varza sau cartofii.

De asemenea, pentru un desert dulce putem folosi curmalele sau fructele uscate, smochine, prune etc.

Mai mult, oricine ține post, ar trebui să profite de zilele în care este dezlegare la pește, pentru a se bucura de proteina animală pe care o pot obține astfel. Iată, așadar, ce alimente poți consuma în postul Crăciunului, care să-ți favorizeze sănătatea generală.

10 1 note
Ți plăcut articolul? Dă și tu o notă

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.