Ce să faci ca să nu te îngrași în timpul postului. Regula de aur a nutriționistului, alimentul la care trebuie să renunți

“Atenție la fructele mâncate în exces”
Ce să faci ca să nu te îngrași în timpul postului. Regula de aur a nutriționistului, alimentul la care trebuie să renunți

Suntem în postul Crăciunului, iar meniul persoanelor care țin acest post arată diferit față de un meniu normal. Ce să faci ca să nu te îngrași în timpul postului? Mihaela Bilic, nutriționist, a oferit câteva sfaturi foarte importante pentru o detoxifiere corectă.

Ce să faci ca să nu te îngrași în timpul postului

Postul Crăciunului reprezintă o perioadă foarte bună pentru a scăpa de câteva kilograme. Nutriționistul Mihaela Bilic a oferit mai multe sfaturi pentru persoanele care vor să își detoxifieze organismul în această perioadă.

„Multe persoane au impresia că postul alimentar este o cură detox. Putem ține post fără să ne îngrășăm și chiar să obținem o regenerare a organismului? Ce înseamnă detox și care sunt obiectivele unui astfel de regim? Să creștem eficiența rinichilor de a elimina toxine, deci hidratarea este pe primul loc! Beți multă apă, ceai verde și infuzii de plante. Apa caldă cu zeamă de lămâie sau oțet de mere alcalinizează și este de ajutor. Să protejăm ficatul de un efort prea mare legat de digestie și metabolizare: eliminați alcoolul și zahărul, ele sunt procesate exclusiv în ficat. Eliminați produsele bogate în grăsime, prăjelile, brânzeturile, mezelurile, tocăturile și afumăturile, ele obosesc ficatul. Aveți grijă de piele, prin transpirație se elimină o parte din toxine. Masajul corporal și exercițiile fizice regulate îmbunătățesc circulația, ameliorează celulita și au efect detox. Nu în ultimul rând, renunțați la fumat, țigara este un concentrat de produși toxici”, spune Mihaela Bilic.

Potrivit nutriționistului, oamenii ar trebui să mănânce puțin și rar, cu pauze, aceasta fiind cea mai simplă și sigură metodă de detoxifiere. De asemenea, este nevoie de multă apă pe zi și doar două mese. Mihaela Bilic recomandă consumul de legume proaspete sau gătite deoarece conțin minerale și vitamine, apă și fibre și sunt foarte ușor de digerat. Potrivit ei, ciorba reprezintă alimentul detox prin definiție.

Mihaela Bilic, medic nutriționist
Mihaela Bilic, medic nutriționist

“Atenție la fructele mâncate în exces”

Mihaela Bilic atrage atenția asupra consumului de fructe, mai ales dacă sunt stoarse și transformate în suc. Fructoza rămasă nu face decât să obosească ficatul, fără să hrănească organismul. Recomandă în schimb consumul de murături deoarece ele echilibrează flora intestinală.

“Atenție la fructele mâncate în exces, mai ales dacă sunt transformate în suc, fructoza obosește ficatul și nu hrănește organismul. Nu uitați de alimentele fermentate cu efect probiotic; iaurtul, borșul sau murăturile conțin bacterii benefice ce echilibrează flora intestinală și cresc imunitatea”, a mai spus Mihaela Bilic într-o emisiune TV.

De asemenea, Mihaela Bilic recomandă înlocuirea cărnii cu pește. Susține că nu degeaba în postul Crăciunului este dezlegare doar la pește.

„La capitolul proteine, alegeți pește în loc de carne, e ușor de digerat și conține grăsimi esențiale omega 3. Nu întâmplător, în Postul Crăciunului avem 14 zile cu dezlegare la pește! Folosiți plante aromatice și condimente precum ardeiul iute, usturoiul sau ghimbirul, sunt recunoscute pentru proprietățile lor detoxifiante. Ca un ultim sfat, dormiți șase-opt ore pe noapte, somnul profund și odihnitor contribuie la refacerea și regenerarea organismului”, a mai spus nutriționistul.

10 2 note
Ți plăcut articolul? Dă și tu o notă

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.