Ce trebuie să mănânci de Paște ca să nu te îngrași. Combinaţiile de alimente pe care trebuie să le eviţi 

Sărbătorile vin în general cu multă mâncare și prăjituri și ne lasă de obicei cu câteva kilograme în plus. Iată ce ne sfătuiește un nutriționist să mâncam pentru a nu ne îngrășa.
Ce trebuie să mănânci de Paște ca să nu te îngrași. Combinaţiile de alimente pe care trebuie să le eviţi 

Românii știu să se bucure de sărbători și în general sărbătoresc cu mâncare în exces. Dar mâncarea în exces poate avea efecte nu doar imediat asupra sănătății. Știm că se aglomerează camerele de urgență cu indigestii și crize biliare în aceste perioade. Dar efectul poate fi și pe termen mai lung, asupra siluetei. Iată ce trebuie să mănânci de Paște ca să nu te îngrași.

Medicul nutriționist Mihaela Bilic vine cu sfaturi pentru ca silueta ta să nu aibă de suferit după sărbători. Dar sfaturile ei te vor ajuta și să nu ajungi la Urgențe din cauza indigestiei.

Potrivit ei, mâncarea specifică de Paște este mai bogată în calorii decât cea specifică de Crăciun. Ea ne sfătuiește să nu renunțăm la verdețuri, care pot atenua impactul caloriilor de la masa tradițională de Paște.

Ce trebuie să mănânci de Paște ca să nu te îngrași

Nutriționistul explică și cât de valoros e oul, drobul sau carnea de miel.

„Oul este un concentrat de elemente nutritive într-un conținut de calorii minim, de aceea este și prietenul curei de slăbire. Un ou fiert ține de foame pentru o ora, două, ne aduce proteinele de cea mai înalta calitate, proteinele etalon, vitamine și minerale. Bineînțeles, să nu îl înecăm în maioneză.

Drobul este un preparat specific Paștelui, din carne slabă pusă la cuptor, amestecată cu multe verdețuri și nu reprezintă un risc pentru silueta. Carnea de miel poate fi gătită la cuptor sau ciorbă, două metode dietetice. Ciorba are puterea de a te sătura, pentru trei ore nu vei mai simți nevoia de a mânca, dar carnea de miel mai poate fi gătită și cu multă ceapă și usturoi, alimente bogate în multe principii nutritive și sărace în calorii.

În cazul cărnii de miel făcută la cuptor trebuie să avem grijă să îndepărtăm bucățile albe care sunt bucăți de grăsime 100% și care sunt mai greu de digerat”, spune ea, potrivit feminis.ro.

Despre cozonac și prăjituri de casă sau pâine, medicul nutriționist mai spune că dacă vom fi atenți, nu ne vor pune silueta în pericol.

„Pasca și cozonacul sunt desert de casă, un fel de pâine dulce și nu se pot încadra în categoria cofetărie. O felie de pască care conține brânză de vaci nu ne poate pune silueta în pericol așa cum ar face o felie de tort de ciocolată sau alte dulciuri făcute cu crema, cu unt, cu multă grăsime. Sunt la limita dintre produsele de panificație și cofetărie.”

Atenție la alcool. E mai periculos decât pare

Ea însă ne atrage atenția cu privire la alcool și la cantitatea alimentelor pe care le consumăm. De asemenea, unele combinații ne pot crea dificultăți digestive.

„În primul rând, ar trebui evitat alcoolul. Toate mâncărurile gătite și stropite în alcool sunt un pericol pentru silueta. Alcoolul împreună cu mâncarea nu poate decât să îngrașe. Alcoolul este un catalizator și tot ce consumăm se va depune. Nu este recomandat mai mult de un pahar.

În ce privește alimentele, nu trebuie consumate în exces cașul și brânză. Cașul este o telemea nesărată, dar este grasă și nu se poate mânca în exces, iar primăvară, laptele este mai bogat în grăsimi. Să mănânci un kilogram de caş în loc de pâine cu unt crezând că nu te îngrași, este o mare greșeală.

Maioneza – poate transformă oul într-un pericol pentru silueta. Salată de boeuf – atenție mare la cantitatea de maioneză. Aceste preparate pot fi dietetice dacă suntem zgârciți cu grăsimea din maioneză”, mai spune ea.

Medicul nutriționist mai recomandă, de asemenea, să consumăm verdețuri, care se găsesc din belșug acum. Ea mai face o serie de recomandări privind alimentele pe care să le consumăm fără riscul de a ne îngrășa. Dar este foarte important și cum le gătim. Medicul explică ce trebuie să mănânci de Paște ca să nu te îngrași, dar și cum să mănânci.

„Peștele, nu prăjit, ci la grătar, cu saramură, sau la cuptor. Este ușor de digerat, are proteine cu aminoacizii esențiali, este bogat în grăsimea sănătoasă, indiferent de culoarea peștelui, grăsimea este una sănătoasă, nicidecum interzisă. Ar trebui să fie mai prezent pe mesele noastre.

Trebuie repusă la loc de cinste pe masă noastră și ciorbă. A venit primăvară, găsim pe piață o mulțime de legume și zarzavaturi. Ciorbele pot fi mâncate reci, direct de la frigider, făcute numai din legume. Sunt o sursă de hrană și hidratare în același timp”.

Dulciurile pot fi prietenoase cu silueta

În ce privește dulciurile, nutriționistul are recomandări precise.

„În ce privește desertul, recomand înghețată. Este un amestec de lapte cu puțin zahăr și dacă avem grijă să nu luăm varianta cu mult sos de ciocolată sau multă grăsime, nu ar trebui să fie vreo problema. Înghețata este pe placul creierului, avem așadar satisfacția maximă pentru un desert delicios și în același timp nu este bogată în calorii. Ceea ce înseamnă că putem să fim extrem de fericiți mâncând o înghețată și este o alternativă foarte bună pentru copii. Decât să îi dăm tot felul de prăjituri cu blaturi colorate, făcute cu margarină, orice copil va fi fericit să mănânce o înghețată pe bat, iar înghețată este de fapt și o sursă de lapte, o sursă de calciu și faptul că este și pusă pe bat nu o poate face decât delicioasă.”

Despre carnea de miel, nutriționistul spune că nu este foarte grasă. Tocmai de acea, dacă e consumată doar o dată pe an, așa cum e tradiția la noi, nu ar trebui să o înlocuim.

10 2 note
Ți plăcut articolul? Dă și tu o notă

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.