Cum să dormi 8 ore în 4 ore. Ce este somnul polifazic

Multe persoane resimt zilnic oboseala, însă nu fac nimic să schimbe acest lucru. În ultimii ani, oamenii vor să doarmă puțin și să fie mai productivi de aceea caută tot felul de soluţii.
Cum să dormi 8 ore în 4 ore. Ce este somnul polifazic

Cum să dormi 8 ore în 4 ore și să nu resimți oboseala. Se spune că pentru a avea o viață sănătoasă, este bine să dormi cel puțin 8 ore pe noapte. Însă, din cauza grijilor cotidiene și a multor probleme de rezolvat, oamenii se culcă mult prea târziu și se trezesc foarte devreme. Există însă, câteva sfaturi de care să țineți cont. Iată ce este somnul polifazic.

Cum să dormi 8 ore în 4 ore și să nu te simți obosit

Adulții au nevoie de cel puțin 7 ore de somn pentru a se odihni și a avea o viață sănătoasă. Elevii trebuie să doarmă între 9 și 12 ore, adolescenții între 8 și 10 ore, iar elevii între 9 și 12 ore.

Multe persoane resimt zilnic oboseala, însă nu fac nimic să schimbe acest lucru. În ultimii ani, oamenii vor să doarmă puțin și să fie mai productivi, dar asta este o greșeală.

Ce spun specialiștii în domeniu

„Îmbunătățirea calității somnului poate reduce numărul de ore dormite, însă nu atât de mult, încât să poţi dormi doar patru ore pe noapte.

Asta deoarece indiferent de calitatea somnului, prea puține ore de somn afectează capacitatea mentală, dar și pe cea fizica. Iar pe termen lung efectele sunt dezastruoase.

Puteți face acest lucru într-o zi însă în momentul în care repeți acest obicei zi de zi, oboseala se va resimți nu doar sub formă de somn și lipsa de atenție, ci și sub formă de probleme de sănătate”, sunt de părere specialiștii în domeniu.

Cum să dormi 8 ore în 4 ore

Patru ore de somn pe noapte sunt insuficiente, indiferent de cât de bine dormi noaptea.

Potrivit unui studiu din 2018, în care au fost examinate obiceiurile de somn a peste 10.000 de persoane s-a constatat că, în cazul persoanelor care dormeau regulat mai puțin de 8 ore pe noapte, corpul și creierul a îmbătrânit cu 8 ani mai rapid decât normalul vârstei. Vă puteți confrunta cu:

  • apnee obstructiva in somn

  • accident vascular cerebral

  • psihoza

  • boli cardiovasculare

  • depresie

  • obezitate

  • hipertensiune

  • anxietate

  • Diabet

Ce este somnul polifazic

Somnul polifazic înseamnă înlocuirea somnului clasic, de opt ore pe noapte, cu mai multe reprize de somn. Există numeroase tehnici polifazice.

Una dintre acestea presupune un pui de somn de câte 20 de minute, la distante egale de timp, pe parcursul zilei. Multe persoane sunt de părere că somnul polifazic le ajută să aibă mai multă energie și să își îndeplinească toate atribuțiile.

Privarea de somn are numeroase reacţii adverse

  • căscat frecvent
  • productivitate slabă și putere de concentrare scăzute
  • imposibilitatea de a retine lucruri sau de a lua decizii
  • Somnolența
  • iritabilitate și schimbări de dispoziţie
  • modificări ale apetitului

Care sunt etapele somnului

  • Faza 1.Aceasta este cea mai usoara etapa a somnului, care dureaza 1 pana la 5 minute.
  • Faza 2. Aceasta etapa dureaza aproximativ 30 pana la 60 de minute.
  • Faza 3. Aceasta perioada, care dureaza aproximativ 20 pana la 40 de minute
  • Faza 4 sau somnul REM. REM este etapa asociata cu visarea. Primul ciclu REM dureaza aproximativ 10 minute, iar ultimul poate dura pana la o ora
7.3 110 note
Ți plăcut articolul? Dă și tu o notă

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.