La două săptămâni de când a picat, rețeaua META întâmpină din nou probleme. Miercuri, 20 martie, utilizatorii de Facebook, Instagram și Messenger din mai multe colțuri ale lumii au raportat din nou probleme. Ce s-a întâmplat cu rețelele sociale.
Miercuri, 20 martie, mai mulți utilizatori de Facebook și Instagram au raportat probleme în ceea ce privește utilizarea acestor rețele din grupul META. Peste 1000 de utilizatori s-au plâns că nu au putut folosi nici aplicațiile, nici site-urile acestor rețele. Probleme au apărut și la trimiterea și primirea mesajelor pe Messenger.
Unii utilizatori au raportat că nu se încarcă feed-ul, alții că nu pot trimite mesaje prietenilor sau că le este afișat mesajul ”indisponibil pentru prieteni”. Alte probleme raportate au fost legate de story-uri și reel-uri, care nu puteau fi încărcate. Și secțiunea de comentarii a fost afectată, iar utilizatorii s-au plâns de aceste probleme pe platforma X (fostul Twitter). Majoritatea utilizatorilor afectați de întreruperi au fost din SUA, Marea Britanie, Asia și Europa.
DownDetector, un serviciu care monitorizează problemele online, a raportat defecțiuni la aplicații și la site-urile din grupul META. Cele mai multe probleme au fost raportate la Facebook, apoi la Messenger și apoi la Instagram. Unii utilizatori de Facebook au primit notificări cum că le-au fost suspendate conturile sau au fost delogați și li s-a cerut să se autentifice din nou. Problemele apar la 15 zile după ce rețeaua META a înregistrat întreruperi în toată lumea.
Din cauza problemelor tehnice apărute atunci, prețul acțiunilor META a scăzut cu 1,5% la Bursă. Problema a durat mai bine de două ore, timp în care mare parte dintre cei 3,19 miliarde de utilizatori nu au putut accesa aplicațiile. Presa internațională a scris atunci că Mark Zuckerberg, CEO-ul META, a pierdut peste 100 de milioane de dolari, în intervalul orar în care aplicațiile nu au funcționat.
”În cursul zilei de astăzi, o problemă tehnică a făcut ca oamenii să aibă dificultăți în accesarea unora dintre serviciile noastre. Am rezolvat problema … pentru toți cei care au fost afectați”, a declarat atunci purtătorul de cuvânt al META, Andy Stone, într-o postare pe platforma X, fără a da detalii despre această problemă.