Fructul cu gust de carne. Poate fi consumat copt, crud sau gătit

Este bogat în fibre, vitamine și minerale
Fructul cu gust de carne. Poate fi consumat copt, crud sau gătit

Există un fruct cu gust de carne, știai? Este bogat în fibre, vitamine și minerale. De asemenea, este cunoscut drept carne vegetală, fiind preferat de persoanele care au o alimentație vegană.

Jackfruit este un fruct originar din Asia de Sud-Est și este cel mai mare fruct care crește în copac. Este considerat fructul național al Bangladesh-ului. I se mai spune yaca sau nangka. Potrivit nutriționiștilor, fructul jackfruit poate înlocui carnea și are același gust dacă este gătit. Atunci când este consumat crud gustul este o combinație între ananas și pară. Gătit are o textură asemănătoare cu cea a fripturii de porc.

Cum este jackfruit, fructul cu gust de carne, și cât poate cântări un singur astfel de fruct

Fructul cu gust de carne poate ajunge să cântărească între 4,5 și 45 de kilograme. Copacii în care aceste fructe cresc sunt și ei uriași și ajung să aibă o înălțime mai mare de 15 metri și produc între 100 și 200 de fructe într-un an. Când este copt, jackfruit are o culoare galbenă cu pete maronii.

Interiorul fructului jackfruit este format dintr-o pulpă gălbuie, dulce și aromată, cu o sămânță netedă, ovală, de culoare maro-deschisă. Sămânța jackfruit-ului are între 2 și 4 centimetri și este formată dintr-o substanță amidonoasă și crocantă, care este comestibilă.

Ce conține fructul jackfruit

Potrivit antena3.ro, jackfruit este bogat în carbohidrați simpli, fructoză și glucoză, care furnizează energie. Conform nutriționiștilor, 100 grame din acest fruct are 95 de calorii. Ajută la întărirea sistemului imunitar, tranzitul intestinal și previne constipația. De asemenea, protejează mucoasa colonului, scade și reglează tensiunea arterială.

Jackfruit are vitaminele A, C, E, B1, B2, B3, minerale: calciu, magneziu, potasiu, sodiu, zinc, fier. Totodată, este bogat în fibre și are efect laxativ. Stimulează eliminarea substanțelor chimice. Jackfruit este o sursă de antioxidanți din categoria vitaminei C și furnizează 23% din necesarul zilnic al organismului de vitamina C. Reduce riscul de accident vascular cerebral și de infarct miocardic. Previne anemia și menține sănătatea oaselor. Jackfruit protejează și funcționarea sistemului nervos și a creierului.

165 de grame de jackfruit furnizează următoarele substanțe nutritive:

  • Calorii: 155
  • Carbohidrați: 40 grame
  • Fibre: 3 grame
  • Proteine: 3 grame
  • Vitamina A: 10% din doza zilnică recomandată
  • Vitamina C: 18% din doza zilnică recomandată
  • Riboflavină: 11% din doza zilnică recomandată
  • Magneziu: 15% din doza zilnică recomandată
  • Potasiu: 14% din doza zilnică recomandată
  • Cupru: 15% din doza zilnică recomandată
  • Mangan: 16% din doza zilnică recomandată
7.3 9 note
Ți plăcut articolul? Dă și tu o notă

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.