Secretul celor mai bune șnițele de post. Ce ingredient trebuie să adaugi neapărat, nici nu vei observa că nu conțin carne

Cum prepari cele mai bune șnițele de post

Scris de: Daoud Andra

22 Nov. 2022

Secretul celor mai bune șnițele de post. Ce ingredient trebuie să adaugi neapărat, nici nu vei observa că nu conțin carne

Șnițelele sunt unul dintre cele mai populare preparate culinare. Sunt atât pe placul adulților, cât și al copiilor și se servesc în aproape orice restaurant. În perioada postului însă, nu ne putem bucura de șnițelele clasice, din carne de pui, vită sau porc. Cum să prepari cele mai bune șnițele de post și ce ingredient trebuie să adaugi pentru un gust desăvârșit.

Cum prepari cele mai bune șnițele de post

Postul reprezintă o perioadă de detoxifiere fizică și sufletească. Cei care aleg să țină post trebuie să renunțe la alimentele de origine animală. Din fericire, există variante prin care se pot bucura în continuare de anumite preparate care le plac, adaptate la perioada postului.

Bucătăria românească este una extrem de versatilă și originală, astfel că punem savura în continuare sarmale, chiftele sau șnițele, chiar dacă ținem post. Toate aceste preparate, dar și altele, pot fi adaptate astfel încât să aibă un gust nemaipomenit și să nici nu îți dai seama că nu conțin carne.

Pentru a face șnițele de post gustoase și savuroase, trebuie să ții cont de câteva ingrediente-cheie. Dacă le adaugi în compoziție, rezultatul final te va surprinde plăcut.

Secretul celor mai bune snitele de post 1
Șnițelele din soia sunt ideale pentru perioada postului

Ingrediente:

  • 6 bucăți soia
  • o cană lapte de soia (sau orice fel de lapte vegetal, neîndulcit)
  • sare
  • piper
  • oregano
  • boia dulce
  • usturoi granulat
  • 1 lingură muștar
  • făină
  • pesmet
  • ulei pentru prăjit

Se pun la fiert bucățile de soia în apă cu puțină sare. Se lasă să fiarbă câteva minute, după care se scot bucățile de soia pe un tocător, pentru a se scurge excesul de apă. Între timp, se pun într-un bol laptele vegetal, făina, sare, piper, oregano, boia, usturoi granulat, muștar. Se amestecă totul până când se obține o compoziție cu o consistență precum cea pentru clătite.

Bucățile de soia se presează cu hârtie de bucătărie pentru a elimina excesul de apă. Se pune la încins uleiul într-o tigaie pe foc și se trec bucățile de soia prin amestecul de lapte, făină și condimente, apoi prin pesmet, astfel încât să fie acoperite uniform. Șnițelele de soia se prăjesc în ulei încins, pe ambele părți, până când se rumenesc, după care se scot pe șervețele de bucătărie, pentru a scăpa de excesul de ulei.

Șnițelele de soia pot fi pregătite și la cuptor. După ce le-ai dat prin amestecul de lapte cu făină, respectiv prin pesmet, le poți pune pe o tavă tapetată cu hârtie de copt. Stropește-le cu puțin ulei de măsline și pune-le la copt, la 180 de grade. După 15 minute, întoarce-le, pentru a se rumeni uniform, pe ambele părți. Șnițelele de post pot fi servite alături de cartofi prăjiți, piure sau salată.

9 0 note
Ți plăcut articolul? Dă și tu o notă

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.