În județul Sibiu, comuna Boița se transformă rapid într-un hub economic și logistic, devenind una dintre cele mai dinamice localități rurale din țară. Fără șomaj, cu investiții masive în infrastructură și cu un parc industrial în curs de planificare, Boița este astăzi un magnet pentru investitori și tineri care aleg să își clădească viitorul aici.
Unul dintre cele mai ambițioase proiecte care schimbă radical fața comunei este intersecția a două autostrăzi – A1 și A13 – care va forma cel mai mare nod rutier din România. Primarul Nicolae Cocoș a explicat, într-un interviu pentru Turnul Sfatului, cum această oportunitate este valorificată inteligent de administrația locală:
„Având în vedere că vom avea cel mai mare nod rutier din țară, am gândit un parc industrial care va avea undeva la 82 de hectare, dedicat sectorului de depozitare și logistică.”
Acest parc industrial va contribui major la atragerea de investitori și la consolidarea unei economii locale sustenabile.
Primarul subliniază că interesul crescut al investitorilor este deja vizibil, dar administrația locală rămâne prudentă:
„Noi, acum, suntem ca o mireasă, curtată de toată lumea! Dar, folosind ghilimelele de rigoare, nu ne ‘mărităm’ cu absolut nimeni până nu finalizăm ceea ce noi gândim din punct de vedere al investițiilor.”
Această abordare strategică urmărește să protejeze caracterul zonei și să evite dezvoltările necontrolate.
Una dintre cele mai remarcabile caracteristici ale comunei este lipsa totală a șomajului. Boița oferă atât de multe locuri de muncă, încât a devenit o excepție notabilă în peisajul rural din România:
„La Boița nu există șomaj. Dimpotrivă, sunt prea multe locuri de muncă. Concurența în acest sector înseamnă salarii mai mari,” a declarat primarul.
Deschiderea primului tronson de autostradă către Sibiu a avut un impact imediat. Distanța dintre Boița și oraș se parcurge acum în doar 12 minute:
„De la Boița până la Sibiu, pe ciotul acesta de autostradă, facem în medie 12 minute. Valoarea proprietăților în comună s-a dublat. În multe cazuri a crescut mai mult decât dublu,” a menționat edilul.
Una dintre cele mai îmbucurătoare schimbări este legată de dinamica demografică. Boița devine atractivă nu doar pentru localnici, ci și pentru tineri din alte regiuni ale țării:
„Ceea ce mă bucură pe mine este că tinerii din localitate aleg să nu mai migreze și rămân aici. Mai mult, a început să apară interes din afară… Avem tineri din alte părți care aleg să se mute aici.”
Administrația locală colaborează activ cu constructorii implicați în realizarea autostrăzilor, în ciuda întârzierilor cauzate de procesele administrative:
„Am făcut o prioritate din a acorda tot sprijinul necesar. Trebuie să ținem cont că traversează un fond forestier și procedura de expropriere durează puțin mai mult. Dar constructorul este motivat, are utilaje performante și a făcut numeroase angajări.”
Chiar dacă dezvoltarea rapidă vine cu riscuri, primarul Cocoș are o viziune clară:
„Ne place sau nu ne place, noi trebuie să mergem înainte! Într-adevăr, Boița se va dezvolta foarte mult.”
Iar filosofia care stă la baza întregii strategii de dezvoltare este clar exprimată:
„Eu nu cred că există localitate bogată cu oameni săraci.”