De câte ori mergi la cumpărături și te afli pe culoarul supermarketului auzi în fundal muzica trupelor tale preferate. Probabil că până acum ai crezut că aceasta este pusă pentru a face ziua de muncă a angajaţilor mai ușoară. Nici vorbă de așa ceva. Iată de ce se pune, de fapt, muzică în Kaufland, Mega Image, LIDL, Carrefour sau Auchan. Nu te-ai fi gândit niciodată la asta!
Te afli pe culoarul unui supermarket concentrându-te să nu uiți toate lucrurile pe care trebuie să le pui în coș. Apoi, după un moment de respiro, o auzi pe fundal.
Da, oricât ar suna de ciudat, muzica din supermarketuri nu este deloc pusă la întâmplare și nici nu are rolul de a face viaţa mult mai uşoară angajaților.
De fapt, este o tehnică de manipulare folosită de reprezentanții centrelor comerciale, care doresc să te facă să petreci mai mult timp în magazinele lor și să cumperi mai multe produse decât ai nevoie cu adevărat.
Te-ar mai putea interesa și Motivul pentru care toate supermarketurile pun gumă de mestecat și baterii la casele de marcat. Sigur nu te-ai fi gândit!
Reprezentanții supermarketelor folosesc și alte trucuri pentru a atrage clienții și a-i face pe aceștia să cheltuiască mai mult. Spre exemplu, nici mărimea căruciorului nu este deloc întâmplătoare.
Acesta este conceput pentru a fi cât mai mare și mai încăpător, pentru a crea tentația în subconșitentul cumpărătorilor de a le umple cu tot felul de produse.
De asemenea, produsele nu sunt așezate pe raft la voia întâmplării. De cele mai multe ori, cele mai costisitoare sunt puse pe mijlocul rafturilor, cu scopul de a fi cât mai vizibile clienților. Astfel, mulți cumpărători nu își vor mai îndrepta atenția către produsele ieftine, așezate mai sus, ori mai jos, pe raft.
Te-ar mai putea interesa și Motivul pentru care găsim rafturile cu legume și fructe la intrarea în supermarketuri din România. Puțină lume știe asta!