Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week 2024 aduce moda românească pe scena internațională

Bucureștiul va deveni, pentru două zile, un pol important al modei
Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week 2024 aduce moda românească pe scena internațională

Cel mai așteptat eveniment de modă din România, Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week 2024, debutează mâine și va transforma centrul Bucureștiului într-un spectacol de modă vibrant, în perioada 15-18 octombrie. Ego.ro este partener media oficial pentru acest eveniment, care aduce designul românesc la nivel global, alături de capitalele modei precum Milano, Paris și New York. Organizatorii au reunit parteneri prestigioși, precum Ambasada Italiei, Italian Trade Agency și Camera Nazionale della Moda Italiana, organizatorul Milano Fashion Week®, pentru a susține industria de modă din România.

Promovarea „Made in Romania” pe scena globală

Bucharest Fashion Week 2024 este o platformă ideală pentru conectarea designerilor români cu piețele internaționale. La eveniment vor participa reviste de modă de renume din cinci țări, alături de peste 40 de cumpărători și showroom-uri internaționale. De asemenea, designeri din țări precum Georgia, Ucraina și Italia își vor prezenta colecțiile, fiind însoțiți de influenceri și fotografi recunoscuți la nivel global.

Pe parcursul celor patru zile, vizitatorii vor putea admira cele mai noi creații ale designerilor din România și Europa de Est, în show-uri organizate în locații emblematice precum Palatul Regal și Casa Presei Libere. Evenimentul include și prezentări speciale, printre care și colecția Ermanno Scervino, găzduită de Ambasada Italiei.

Experiențe unice și activități dedicate publicului larg

Bucharest Fashion Week nu este doar un eveniment exclusivist pentru profesioniștii din modă, ci și un prilej pentru publicul larg de a participa la o serie de activități interactive. Piața George Enescu va fi centrul de interes în zilele de 16 și 17 octombrie, oferind transmisiuni live ale tuturor show-urilor de pe un ecran gigant. Vizitatorii se vor putea bucura de zone de lounge, baruri și activări ale partenerilor evenimentului, printre care adidas, Pepsi și Fashion Days.

Mercedes-Benz va avea o prezență specială în această zonă, expunând două automobile și o galerie care explorează legătura dintre mașini și modă. Accesul publicului la aceste activități este gratuit, cu înregistrare prealabilă.

EXPOZIȚII ȘI INSTALAȚII DE MODA

În cadrul evenimentului, vor avea loc și expoziții tematice care aduc în prim-plan moda sustenabilă. „Fashion Space” la Galeria Galateca și „Moldavian Corner” la Artmark prezintă creații inovatoare de la branduri românești și moldovenești. O expoziție specială, curatoriată de Vogue Italia, intitulată „Fashion Panorama – The Italian New Wave”, va fi deschisă publicului până pe 29 octombrie, oferind o privire asupra tendințelor din moda italiană contemporană.

Fashion Space la Galateca deschis publicului pe 16 și 17 Octombrie între 12:00-19:00 O instalație specială, numită Ressurected Wardrobe, va evidenția creativitatea a cinci branduri românești — V:PM, Borbala, ARSENE, VOL by Bianca Taban și Medeea — care vor expune piese din colecțiile lor și două ținute upcycled realizate împreună cu Auchan. În cadrul Fashion Space, va fi prezent și brandul ucrainean Kacharovska, renumit pentru încălțăminte și accesorii de calitate.

Moldavian Corner la Artmark, deschisă în perioada 15-18 octombrie, între orele 12:00-19:00. Moldavian Corner prezintă identitatea distinctă a modei moldovenești prin instalații creative. Designeri precum Constanzia Yurashko, Valentina Vidrașcu, Yulia Efros și Liudmila Storojuc aduc interpretări rafinate ale designului contemporan, combinând tradiția cu inovația și evidențiind creativitatea avangardistă a modei moldovenești.

Fashion Panorama – The Italian New Wave, expoziție curatoriată de Vogue Italia, Galeria 2/3, deschisă
publicului în perioada 16-29 Octombrie între orele 12.00 – 20.00. Fashion Panorama este o expoziție itinerantă ce explorează moda italiană contemporană prin viziunea a 10 branduri unice. Într-o lume în care moda joacă un rol tot mai important în definirea identității, aceste branduri combină tradiția cu inovația, redefinind italienitatea. Expoziția dezvăluie universul personal al fiecărui brand, oferind o perspectivă asupra evoluției lor și a modului în care spun povestea Italiei de astăzi.

Talk With a Stranger by Seen Users la MNAR – Sufrageria Regală, deschisă în perioada 16-17 Octombrie între 11.00 – 18.00 Instalația ”Talk with a Stranger” invită vizitatorii să reflecteze asupra schimbărilor în comunicare în era digitală, evidențiind declinul conversațiilor telefonice în favoarea mesajelor text. Proiectul explorează legătura dintre modă și artă, provocând spectatorii să regândească rolul hainelor în definirea
identității.

EDUCAȚIE ȘI SUSTENABILITATE

Conferința de Sustenabilitate FASHION IMPACT care va avea loc pe 16 octombrie în Sufrageria Regală
a Palatului Regal, reprezintă un eveniment de referință în cadrul MBBFW, care va reuni la aceeași masă
designeri, producători, experți internaționali în sustenabilitate, autorități din România și Italia,
specialiști în reglementări privind green claims, dar și reprezentanți ai marilor companii multinaționale
și KOLs dedicați unui viitor sustenabil în modă și lifestyle.

NABA Talks, o serie de întâlniri între profesorii Valentina Torricelli (NABA Milano professor and
founder of TrendingNOW) și Valeria Battel de la NABA Milano, care vor oferi informații asupra evoluției
retailului în era digitală, și studenți ai UNARTE și UAD.

TRADE ȘI DESIGNERS SHOWROOM

În data de 18 Octombrie, designerii prezenți în cadrul Fashion Week-ului au oportunitatea de a discuta
aplicat și a-și prezenta colecțiile către cei peste 40 de buyeri internaționali sosiți în București pentru
eveniment. Printre aceștia se află reprezentanți ai unor mari lanțuri de retail, department stores și
showrooms din Milano, New York, Londra, Paris sau Osaka.

Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week 2024 își propune să devină un eveniment de referință pe scena internațională, promovând creativitatea și talentul românesc în modă și aducând în discuție teme importante precum sustenabilitatea și educația în domeniu.

Rămâi la curent cu ultimele materiale exclusive și noutăți despre tot ce te interesează, pe Canalul nostru de WhatsApp!

Urmăriți EGO.ro și pe
De ce a fost dată afară Andreea Bănică de la Casa Mița Biciclista,, din București. Nota a fost 1.200 de lei
9 0 note
Ți plăcut articolul? Dă și tu o notă

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *